fredag, maj 04, 2007

i-landsproblem i ett nybyggt hus.

Det gäller att slänga sig på ytterdörren alternativt hänga sig på handtaget för att komma ut eller in. Posten är blind och säger att eftersom det inte funnits några namnskyltar på postlådorna, namnskyltar som fanns där redan för en vecka sedan, så kan icke den viktiga posten som avgör min framtid delas ut förrän tidigast idag fast jag väntade den i måndags. Mer än normal styrka, vilket innebär enorm styrka för klena jag, behövs för att kunna stänga luckorna till tvättmaskinerna för att få dem att sättas igång så tonvis med skitiga flyttkläder kan bli rena. Jag hoppade i golvet så fotsulorna brände och vrålade ända från tårna innan jag slängde igen tvättstugedörren och glodde så ilsket som bara jag kan på granntanten som bara gapade. Klockan var 08.33, och det var mitt andra försök för dagen.

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

Även i icke-nybyggda-hus uppstår i-landsproblem. Mitt brevinkast är trasigt så de kunde inte sätta dit mitt namn och jag tror ett eller två rbev har kommit bort på vägen!

egoistiska egon sa...

hoppas det kommer fram! du kan inte ringa posten och höra? vår post hade det samlat på hög (!) och delade ut först idag. helt stört.

Kenneth Grönwall sa...

Egon: Ja din post ja...men var tog min vägen? Det kan man ju undra :)