tisdag, maj 08, 2007

så kan det gå.

Vi skulle ju bara se på Elfsborg-DIF i all vänskaplig mening med en öl eller två i handen. Vi blev fler än väntat och så även ölen. Ölen gick över till drinkar, hur många minns jag inte. Några gick hem och de andra sjöng Ja Må Hon Leva på SkyBar efter tolvslaget samtidigt som min promillehalt ökade dramatiskt. Vi tog nog sista tunnelbanan hem. Somnade och vaknade på ändhållplatsen. Det känns på ett sätt ganska skönt att ha den klassikern avklarad. Jag kunde inte gå rakt och sjöng textraden Ja Må Jag Leva ända tills vi kom hem. Idag klev jag ur sängen för att inse att det var en dålig idé och la mig under täcket igen. När klockan var närmare 14 kom fina fina K hem med mat till mig. Han blev räddare i nöden och lösningen på problemet att jag var så bakis att jag behövde mat för att komma ur sängen men för att skaffa mat behövde jag komma ur sängen. Vid fem orkade jag stå upprätt och nu, ytterligare fem timmar senare, känner jag mig ganska normal igen. Den här dagen känns trots allt som en väldigt fin dag.

6 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Var det du som fyllde år? Isåfall så grattis! Om inte så grattis ändå. Det finns alltid något man bör gratuleras för.

Fia sa...

Jäkligt schysst sätt att fira in födelsedagen och ska det firas så ska det. Men grymt roligt att du var riktigt bakis på din födelsedag. Tumbs up.

egoistiska egon sa...

storey: ja, det var faktiskt jag :)

fia: haha, ja idag känns det ju kul, igår var det mest jobbigt stundtals.

Jenny sa...

Fyfan, vad jag är trög och dummast i klassen. Det stod ju på din msn hela dagen igår, och jag fattade inte. Grattis, i alla fall!

Matilda sa...

Har du fyllt år! Grattis då! Födelsedagar ska helt klart firas på samma sätt som du gjorde!

egoistiska egon sa...

jenny: jag var ju så bakis att jag knappt fattade det själv. haha! så, tack. :)

matilda: thankyou! ja, det ska ju tydligen vara så.