fredag, juli 11, 2008

den perfekta underhållningen.

Leffe har börjat blogga! Mina åsikter om honom har svängt ett par gånger under åren, men just nu känns han som en fin kille som man måste gilla. Eller åtminstone lyssna på vad han har att säga. Läste ut hans En annan tid, ett annat liv förra veckan och den var ännu bättre än Linda-boken. En dag ska jag skriva ett utförligare inlägg om det här. Leffe vs Stieg Larsson. Typ. Under tiden får ni hålla till godo med hans blogg, för den (inte minst kommentarerna) är än så länge fantastiskt underhållande. Och när han beskriver sin nästa bok får jag ju pirr i magen av förväntan.

"…Just nu att få färdig en bok om grova våldsbrott och den s k seriemördaren Thomas Quick. Ingen roman, en ren faktabok, och ett växande praktiskt bekymmer sedan ett antal år tillbaka. Jag skall f ö återkomma till Quick. Numera är jag klar över vem han egentligen är (dömd för åtta mord, oskyldig till samtliga, ett tragiskt människoöde och ett närmast klassiskt fall av morbid mytomani) men det som ännu återstår är granskningen av den rättsapparat till vilken han lyckades sälja sina fantasier."

Inga kommentarer: