torsdag, oktober 09, 2008

egon goes egoistisk och skitnyfiken.

Men under tiden jag är än mindre aktiv här än vanligt (förutom de få gånger jag får igång Gamla Bettan (datorn alltså, nu testar jag smörtekniken, och det funkar! ctrl-tangenten har släppt) och hasplar ur mig en uppsjö av ord i tre inlägg på raken) kan ju ni få göra något skojjigt. Något jag inte gjort förut och något ni därför inte heller har gjort. Iaf inte här. Det här med att fråga sina läsare.

Alla ska svara på frågorna nedan.
Oavsett om vi ses varje dag, eller om du aldrig sagt ett pip om att du läser.
(Alla utan undantag med andra ord (om nu "alla" kan innebära undantag? men kan man ha "REA på allt i butiken!!!!!!!!!!" utan att det är rea på allt i butiken så kan ju "alla" ha undantag (alltså, jag är lite speedad tror jag)))


Hej.
1. Vad pysslar du med om dagarna?
2. Hur länge har du läst min blogg?
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
5. Din favoritlåt just nu?
6. Vilken är din favoritblogg?
7. Önska något. Vad som helst!
Hejdå.

38 kommentarer:

Bondhustrun sa...

1. Skriver, fotograferar, layoutar. Typ. Bakar kakor och eldar i kakelugnen. Leker med mina barn. Och tjatar på dem.
2. Sen förra våren.
3. Vi har träffats och sett konserter ihop.
4. Middlesex är årets bästa bok för mig. Om det var i år jag läste den? Hm.
5. "Steady roller" med Golden Animals.
6. Jag har ingen specifik favoritblogg men en ny välskriven är http://secondlady.blogg.se/
7. Önska? Fulblogg! Jag älskar fulbloggar där man skriver vad man äter och lyssnar på varje dag.

TORGNYSDOTTER sa...

va kul! Det där snor jag rakt av.

1. Information och kommunikation.
2. Ett och ett halvt år.
3. Vi känner varandra genom din sambo. Fast numera är det nästan så jag känner din sambo genom dig. Och vi har en fiktiv bokklubb tillsammans.
4. Sandslottet - André Brink. Kanske.
5. Något gammalt med Prince. Uptown, tror jag.
6. Dominika Peczynskis (hanky.se/Dominika)
7. Fred på jorden. Bien sur.

Sweden's Ford Fairlane sa...

1. För tillfället jobbar jag på Södersjukhuset med medicinsk teknik. Om ett halvår eller så jobbar jag i Ghana som chef på ett nybyggt sjukhus. Det svänger, tarzan!
2. Hmm... sen tiden på månstormsidan.
3. Nja, inte känner / Ja, en gång på Sandys i Flemingsberg...
4. "The Rights of Desire" av Andrée Brink. [Fuck! Det kan jag ju inte säga - jag är ingen copycat... jag reviderar och säger "Focaults pendel" av Umberto Eco.]
5. "Brother Love's Traveling Salvation Show" - Neil Diamond. Alltid!
6. http://minbrorskokbok.blogspot.com/
7. Okej, jag önskar att GB tog tillbaka glassen "Snacks" igen. Om än så bara för en sommar.

Kenneth Grönwall sa...

1. Snyggar till världen, stökar till hemma och ser till att vara positivt inställd till dina nya inköp.
2. Från start såklart.
3. Jodå men du slutar aldrig förvåna mig / vi träffades och söp ner oss under en krogrunda på söder dagen innan löning för ett jäkla tag sedan nu och på den vägen är det liksom.
4. I år; "Da Vincikoden"
5. "Needy Girl" med Chromeo
6. http://miderberg.blogspot.com (kul tips: http://designerman-whatisawtoday.blogspot.com/)
7. Just nu en resa till New York...och ett glas finwhiskey.

Emmama sa...

1. Jag jobbar i Skottland för en charity som stöttar familjer som vräkts / hotas att vräkas pga antisocialt beteende.

2. Oj vad svårt, 2 år?

3. Vi har delat ett gemensamt intresse (nej, inte samma kille) och det skandalösa är att jag inte är säker på om vi träffats eller ej men tror inte det.. ;)

4. "En sorts kärlek" av Ray Kluun.

5. Ooooooh, "Autumn leaves" med Eva Cassidy.

6. Gillar att följa Finnjonna. Och min egen. :)

7. Kul jobb åt min jobbsökande fina sambo! :)

k sa...

1. Jag jobbar som journalist i Peru
2. Länge länge. Och lite till. Fast jag är lite av en sådan där till-och-från-läsare så det är nog inte alla de där åren non-stop.
3. Nepp.
4. Jag gillade Khaled Hosseinis båda fantastiskt mycket.
5. Hoffmaestros "Seize the day" gör mig ohejdat lycklig.
6. magnuslinton.blogspot.com - sorry, jag har lagt av så till den mildra grad med bloggandet att jag inte längre minns hur man länkar.
7. Jag önskar att jag får vara stark och lycklig resten av tiden här. Och att framtiden löser sig.

Rasande Rose sa...

1. Jag sitter hemma och underhåller kompisar via msn som är på jobbet, läser bloggar och går ut med hunden.
2. Jag och tid är inte en bra kombination men ett tag nu.
3. Nej
4. Bilden av pappa, Thelma Ásdísardóttir
5. Mercy med Duffy
6.Har en hög som jag går igenom varje dag, alla lika favoritiga.
7. Just för stunden, en kall Coca cola.

Malin sa...

1. Pluggar musikvetenskap och övar inför musikhögskolesökningarna.
2. Några år!
3. Vi har gemensamma vänner (James), men har aldrig träffats IRL.
4. Flyga Drake.
5. Sting - Fragile.
6. Alla!
7. Att jag får leva på musiken.

Anne sa...

1. Fotograferar
2. Ett par år snart
3. Ja, Stureplan senast
4. What matters most is how well you walk through fire.
5. Lyssnar på Beachhouse igen.
6. flera
7. Nya arbetsmöjligheter

Kaos-Anna sa...

1. Jag är arbetslös, det är bar när man blogg och läser bloggar?
2. Ganska länge från och till?
3. Ja. Aptit.se
4. Bok?
5. Det finns mirakel, Suszzi Tapper?
6. En älskarinna bekännelser, just nu?
7. 10 miljoner på kontot. Nu. Och ett spännande och roligt jobb!

Kaos-Anna sa...

Oj. jag glömde ta bort frågetecknena.

Helen sa...

1. Jag översätter.
2. Hm, så länge den har funnits, tror jag.
3. Vi känner inte varandra och har inte träffats.
4. Jag gillade "Special topics in calamity physics"
5. Åh, jag är jättedålig på det där med favoriter... När jag hörde MIA:s "Paper planes" häromdan påmindes jag i alla fall om att jag gillar den mycket.
6. Läser rätt många bloggar, och gillar många också, men har ingen renodlad favorit. Den här roar jag mig med när jag tar en paus i jobbet: www.dooce.com
Snygga bilder, söta hundar med mera.

Helen sa...

Oj, jag glömde 7:an. Jag önskar mig en lite snabbare hjärna, så att jag blir klar med dagens jobb snart.

Anonym sa...

1. för tillfället skriver jag assemblerkod.
2. hmm, svårt. mer än ett år, men så mycket som två? vet ej.
3. vi är ju polare på fejan, så jag räknar dig till mina absolut närmaste darling ;o)
4. life of pi var underbar, men katastroffysiken rockar också, och hawkings a brief history of time som jag läste om för ett tag sen är fullständigt mind blowing. och hörluren! oj, kunde inte välja.
5. typ alltid sara, dylan.
6. isobel hk tror jag.
7. självförtroende, gärna i en fin förpackning.

Jenny sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna?
Alltså nu har jag ju fått en ny hobby och det är mitt nya jobb, och då däckar jag när jag kommer hem. Mitt liv var mycket mer varierande tidigare!

2. Hur länge har du läst min blogg?
Ingen aning! Sen start kanske? När startade du? Länge!

3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
Ja, ja. (Träffats och lunchat och druckit öl och mms:at fyllebilder).

4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Splendid suns, tror jag. Kommer inte på någon annan.

5. Din favoritlåt just nu?
De senaste dagarna har jag lyssnat ganska mycket på Depeche - blue dress. Vet icke varför.

6. Vilken är din favoritblogg?
Hooct har en hemlig som jag dör lite av, varje gång jag läser.

7. Önska något. Vad som helst!
Att min huvudvärk ska försvinna, finare väder, mer cash, en resa fixad, en piggare pojkvän, förståelse i hjärnan så att jag klarar av mitt jobb...

stambyte sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna?
Pluggar, slösurfar och eh, typ, är?
2. Hur länge har du läst min blogg?
Vet inte riktigt, ettochetthalvt år kanske?
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
Yes we have. En gång, i samband med jelloshots.
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Eat, Pray, Love tror jag.
5. Din favoritlåt just nu?
Det blir nåt med The Republic Tigers, garanterat.
6. Vilken är din favoritblogg?
Oj oj. Svårt. Men min länklista täcker de flesta.
7. Önska något. Vad som helst!
Ett fördjävla bra jobb till våren, och att jag inte bränner ut mig efter en kvart.

Anonym sa...

Bertil ivar niklas gustaf oskar
sen början hur länge det nu är...
Gorkij - Min Barndom
Nas - America
smokingsection.rawkus.com / http://fotbollskanalen.se/1.427903
Berätta var du jobbar! ;)

Matilda sa...

1. Skriver eller försöker få mina kollegor att skriva. Ibland fotar jag, ibland fixar jag layout. Ofta uppdaterar jag webben. Men skriver mest. Även när jag är ledig.
2. Hmmm. Länge. Snart två år kanske?
3. Känner inte varandra. På riktigt i alla fall.
4. Bäst i år måste vara ... Marcus Grahn - Picasso valde också Kristinehamn. Mest på grund av den annorlunda stilen.
5. Gud vad svårt! Det där ändrar från dag till dag. Kanske Hello Safride med Anna.
6. Egentligen alla jag läser. Gillar alla skarpt, annars skulel jag inte läsa. Gillar de som bjuder på sig själva.
7. Sol och värme. Det är helt enkelt det som jag längtar efter mest just nu. Och jo just ja... fred på jorden. =)

Nyfikenheten stillad nu?

Anonym sa...

1. Kör truck, bloggsurfar, oroar mig för framtiden.
2. Sen start, damn it.
3. Yesh we do. Vi träffades via den orangea sajten som faktiskt gett mig massor med vänner jag har kvar än idag.
4. Säger som Kakan/Bondhustrun - Middlesex.
5. Ha! Här kommer mitt bidrag till egoismen - ett par vänner har gjort en remix på en av mina låtar, jag kan fan inte sluta lyssna.
6. Jag läser mest regelbundet Eff, Men Snela och Emma Gray Munthe.
7. Att det löser sig med jobb och ekonomi, att jag får råd att ge ut min skiva och den blir en storsäljare och att jag träffar kvinnan i mitt liv.

Anonym sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna?
Jobbar på domstol.
2. Hur länge har du läst min blogg?
Oooh, länge, minns inte ens när jag började. Hur länge har du bloggat? Öh...
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
Från slam. :) Men har aldrig träffats.
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Oj, det minns jag inte på rak arm, men jag läste precis "Fördjupade studier i katastroffysik" och den var himla bra.
5. Din favoritlåt just nu?
Här kommer Pippi Långstrump. Eller, det var nog Ludwigs favorit, förresten...
6. Vilken är din favoritblogg?
Den där om Jenny.
7. Önska något. Vad som helst!
Att jag blir lite mer ordningsam.

egoistiska egon sa...

vad glad jag blir av alla svar! keep it up! (för jag vet att ni är fler...)

Anonym sa...

1. Formger och har mig.
2. Hmm, ett och ett halvt år ungefär?
3. Vi har träffats genom J och har hängt på konserter ihop några gånger.
4. Jag tror det kan vara den jag läser nu: "No one belongs here more than you" Rolig, skruvad och varm novellsamling av Miranda July.
5. I fredags lyssnade jag på "From Your Favourite Sky" med I am Kloot på repeat hela dagen. Jag säger den.
6. Fotobloggar i allmänhet. Vem som helsts egentligen, det är något med att se världen genom andras ögon.
7. Att allt blir bra till slut! Och att jag får pannkakor om ett tag...

Emmama sa...

Litet tillägg, vi har ju träffats två ggr! I Malmö och ju faktiskt på McDonalds i Helsingborg! :) Men det sista mötet kanske du helst vill glömma..

It´s all about me sa...

1. Jag pluggar offentlig rätt (Public law) på heltid (ett program som heder till magister) och grundkurs i handelsrätt på halvtid. Utöver det jobbar jag ca halvtid som juristassistent samt hjälper admin på ett läkemedelsföretag samt då och då i data-kundtjänst mot företag med prioritet på norska företag (Sun Microsystems - ska jobba där idag t.ex!) Frågan är om jag hinner så mycket mer, men jag ligger etta på Sun:s stegtävling iallafall :)

2. Sedan start!

3. Vi är gamla brevkonpisar och ja, vi har träffats många gånger. Både i Stockholm, Sala och ute till havs på väg mot muminland.

4. Det är nog Tusen Strålane Solar. Den berörde mig otroligt mycket!

5. Favorit just nu: Vara lite ledig.

6. Jag i Underlandet tror jag, men helt äligt är jag lite lost i bloggvärlden just nu.

7. Lite ytligt och mini, men långt, fint, tjockt hår! Bortsett från fred på jorden, ingen svält osv alltså!

Ps. Jag snor detta! :) Om jag får ihop en tiondel av alla sva du fått får jag väl vara nöjd, tror inte nån läser min blogg nu mer;)

It´s all about me sa...

Men tjena- jag svarade inte på Favoritlåt, utan favorit Någonting just nu, eftersom jag kopierade lite av mina svar från emmamas blogg. *oups...*

egoistiska egon sa...

emmama: justja, haha! ja då var jag lite rund under fötterna. plus förlust. haha.

Natalie sa...

1. "pluggar" juridik och dricker öl
2. skitlänge. sen starten och lite till
3. nä *stalker*
4. douglas coupland - jpod
5. mgmt - electric feel eller kanske queen - fat bottomed girls eller kanske vampire weekend - cape cod kwassa kwassa
6. fan vad svårt. *festa mysa maila* eller kanske blondinbella (ej skämt)
7. att finnen på min skinka försvann så att jag kunde sitta som folk igen

e r i k a sa...

Jobbig du ska vara då!

1. Slavar som informatör i it-branschen, rider, spelar beach, läser böcker, gymmar, dricker sprit, bloggar, kollar på nedladdade amerikanska tv-serier. Jag är aldrig ledig.
2. Minns inte, sen i våras typ?
3. Sedan den flärdfulla tiden på Newsdesk. Det var bestämt jag som rekryterade dig!
4. Tusen strålande solar
5. Öhhhh... Jag älskar alltid Ane Brun.
6. MIN. Haha. Vet inte ...
7. En powernap och en varm choklad med vispad grädde.

egoistiska egon sa...

erika: haha, alla var ju tvugna, det skrev jag ju! sånt här är roligt. där med basta.
:)

My Adventures sa...

Hej.
1. Vad pysslar du med om dagarna?
jobbar for en film studio i London
2. Hur länge har du läst min blogg?
uhm.. av och till i sakert ett ar?
3. Känner vi varandra / Har vi träffats?
nix, kanner inte varandra, och har inte/kommer mest troligt inte att traffas.. :)
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
the horse whisperer. :)
5. Din favoritlåt just nu?
6. Vilken är din favoritblogg?
uhm.. det ar ganska manga. det mesta med rhythm. :)
7. Önska något. Vad som helst!
att vi ska leverera filmen i tid, och att flyget 'hem' ska ga fort som fasen. :)

Lena sa...

1.) Den här veckan är det bolagsrätt och så lite annat som möjligt.

2.) Ingen aning. Jag vet att jag tappade bort den och sedan återupptäckte den igen.

3.) Nej

4.) Sex Crimes - From Renaissance to Enlightment, av William Naphy

5.) Alison Krauss - The Lucky One

6.) Jag har ingen favorit, jag har olika sorter för olika stunder.

7.) En ny tånagel.

Anonym sa...

Okej jag lär väl svara på frågorna då..
1: Så lite som möjligt.
2: Svårt att säga, något år kanske. Eller det är nog ganska många år förresten..
3: Vi gick på gymnasiet tillsammans, fast inte i samma klass. Jag gick i C-klassen, du gick i A eller B.
4: Gillar Jungsteds böcker väldigt mycket.
5: Ingen speciell, lyssnar inte så mycket på musik.
6: ingen speciell där heller, har några som jag följer slaviskt dock.
7: Önskar att veckorna kunde rulla på ganska snabbt nu..

egoistiska egon sa...

vad roligt med fler svar!

emma: hade ingen aning om att du läste, vad kul! :) har du ingen egen blogg?

Anonym sa...

Jorå jag läser! Jag är en sån som läser bloggar men lämnar i princip aldrig avtryck.
jag bloggar inte själv, vet inte om jag kommer börja men lovar att säga till i sådant fall.
Tycker om att läsa det du skriver i varje fall.
Kram kram

egoistiska egon sa...

ja det måste du.
och tack!
kram

frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

och så tänkte jag efter lite och insåg att jag nog snarare läst din blogg i kanske två år?

frida sa...

ha ha. nu blev det snurrigt. jag gör om och gör rätt, okej? (och ignorera min förra kommentar)

1. Vad pysslar du med om dagarna?
konstruerar

2. Hur länge har du läst min blogg?
kanske 2år?

3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)


4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Mig äger ingen

5. Din favoritlåt just nu?
"That's not my name" med The Ting Tings

6. Vilken är din favoritblogg?
www.piffism.blogspot.com

7. Önska något. Vad som helst!
Att dygnet får fler timmar...