tisdag, oktober 14, 2008

även jag var rätt söt som liten.

Jag stör mig på hur det är så allmänt accepterat att fråga vitt och brett rakt ut kring planer på barn och giftermål. Som att det vore allmän information. Nu är jag inte den som är så jävla känslig kring att prata om sånt, men jag blir ändå irriterad. För varje gång jag eller K ska svara på frågan tvingas vi ju omedvetet att ta ställning, vad vi än svarar. Jag har därför bestämt mig för att aldrig mer medvetet fråga någon annan om planer på barn och giftermål om planerna inte redan är officiella.

Mitt i alltihopa känns det ändå väldigt fint att veta att våra barn, om vi får några, kommer vara helt överjordiskt söta. Om någon tvivlar ber jag er raskt att kika på dessa två foton:

Liten K + Lite större K.

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

jag tycker att ni båda är himla söta nu:)

egoistiska egon sa...

tack, vad fint att höra :) gör ju också möjligheten till söta barn än större.

Emmama sa...

Det kan verkligen vara känsligt ja och man "ska" inte fråga men visst kan en fråga slinka ur en ibland.. Jag försöker dock tänka på det!

egoistiska egon sa...

Ja, för vissa är det ju väldigt känsligt. För mig är det kanske inte så känsligt, men just principen att det anses helt ok att fråga något som är extremt personligt, och kanske väldigt känsligt. och oavsett svar, undvikande eller ärligt, så innebär det ju att man tar ställning.

och jag vet, jag ahr själv ställt frågan många gånger. har dock försökt skärpa till mig sen ett tag tillbaka då jag började tycka att frågan började störa mig när den kom från de mest konstiga håll.