söndag, augusti 23, 2009

bara 499 992 stycken kvar nu.

En banan och ett päron har på en helg lyckats generera en halv miljon bananflugor. Ställde en magisk blandning av vinäger, vatten och diskmedel bredvid själva brottsplatsen. Efter att jag läst näringslivsdelen och kulturdelen kollade jag ner i den magiska blandningen och hittade åtta döda blomflugor på botten. Åtta stycken! gastade jag till K, som befann sig ungefär två meter bort. Fyfan! Vilka jävla idioter! svarade han.
Precis så.

Fast nu, typ kvällsmat och 100 lästa blogginlägg senare är det fortfarande bara åtta på botten.

6 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Tålamod. Det funkar. Jag lovar.

egoistiska egon sa...

Fortfarande bara 8. Jag ger det ett dygn till, sen kanske man ska byta blandning? Färsk kanske funkar bäst?

A Versatile Girl sa...

Annars brukar jag locka dom med en flaska hallonsaft, eller fanta. Funkar aldeles utmärkt. Problemet är väl kanske att dom inte dör av det, utan snarare festar som tusan. Så man får vara lite alert och skaka om flaskan lite då och då och "ladda om" med ny fanta.
Sen är det bra om man häller ättika i vasken efter man spolat ner dom... då dör de garanterat.

egoistiska egon sa...

Man kanske kan kombinera? Vinägerskålen med en flaska fanta?

Nu NIO stycken döda på botten.

Emmama sa...

Det tar sig ser jag. Hur många nu då? Arma själar!

Alltså arma er.

egoistiska egon sa...

K rapporterade att det är femton döda nu. Det tar sig!

Tack för medlidandet, det värmer.