söndag, februari 25, 2007

tretton blir sexton.

Jag har fått tre nya att lägga till de andra tretton. Nu lär jag bara öka min lästakt ännu mer så jag hinner med att läsa. De nya består av Pelé, Extremt högt & otroligt nära samt Jag är allt du drömt. Tror att det är fina böcker, allihopa, eftersom givaren har god smak.

Samtidigt som jag lämnade in i hemtentan i fredags slog någon mig i huvudet och det kändes som att jag var på väg att sjukna om. Avstod kvällens ölande till förmån för soffan, vilket jag trodde hjälpte. Igår mådde jag därför bättre, men efter lite socialt umgänge och vernissage så var jag lika slut igen. Repade mig dock efter någon timmes vilande och orkade med att se både Nio Liv och Kramer vs Kramer. Mycket fina filmer båda två. Idag mår jag aningens bättre igen, men istället så känns det som att en lastbil kört över min rygg. Att sviterna av influensa kan kännas i flera veckor efteråt råder det iaf inga tvivel om längre.

Så fick jag beskedet att tomten är död. Det kommer aldrig att finnas någon annan jultomte än du.
Vila i frid.

12 kommentarer:

Jenny sa...

Konstigt: jag såg också Nio liv i helgen, somnade under någons liv och var tvungen att se om dagen efter. I sommar får vi hänga i parken och läsa böcker, sen byta böcker och diskutera. Sommaren 2007 kommer vara den bästa någonsin, det har jag bestämt.

egoistiska egon sa...

jag tyckte om nio liv, det var en fin film. vad tyckte du när du såg om den, vaken? :)

sommaren 2007 kommer bli GRYM. byta böcker tycker jag låter fantastiskt. var kommer du bo när du kommer upp hit igen? jag flyttar ju från innerstan till förorten i början av maj, och det ser jag fanimej fram emot!

Anonym sa...

de är kända inom alternative- och indiescenen i österrike och i södra tyskland (där de kan ratta in österrikiska radiokanaler). nu ska de ju lenceras i tyskland också samt börja spela mer där (alltså utanför bayern, där de redan spelat flera gånger). jonas spelas på radio, videon visas i TV, förra året var de nominerade för amadeus awards (österrikiskt musikpris) för bästa alternativeband, ...
man kan lyssna på två nya och två gamla låtar på, http://www.myspace.com/jonasgoldbaumrockt samt kolla in nya videon!

Jenny sa...

Det var en nästankompis som tipsade om den och han hypade den så mycket att jag blev lite beviken faktiskt.

Vet inte riktigt var jag ska bo, antingen hos kompisen i Förorten eller i andra hand längre in.

egoistiska egon sa...

moni: ball, ska lyssna sen :)

jenny: tips och sånt är ju fan inte bra. inte när de hypar sådär. som med children of men för mig då, ungefär.
du får meddela bostadsplats senare tycker jag. inte för att jag tror att det är samma förort, men man vet ju aldrig...

Chris sa...

vem hade ihjäl han, äntligen? (filåt, slutligen?)

egoistiska egon sa...

vad syftar du på nu christina? jultomten? det är en "riktig" person som i min och min familjs värld alltid varit tomten och så kommer förbli.

Anonym sa...

Vad gulligt du skriver i min blogg, det värmer verkligen! Läser att du har väldigt mycket också, oj! Och att du med har varit sjuk. Visst sitter det i eftremt länge efteråt? Alltså även i huvudet? Jag är fortfarande snurrig och jag räknas väl som "frisk" sedan 4 dagar tillbaka... Megakram på duktiga du!!!

Jenny sa...

"Min" förort ligger på röda och är väldigt långt bort, det är därför jag tvekar inför att bo där, blir så förbannat less på t-banan!

Anonym sa...

nämen gud, och här dundrar jag på. ber så mycket om ursäkt och hoppas att du inte känner dig alltför sorgtyngd.

kram.

egoistiska egon sa...

gabba: ja, den här sjukdomen verkar fanimej aldrig gå över! hostar fortf så jag vill kräkas :(

jenny: inte samma förort. hm. svårt sånt där. men den där närmare stan då?

chris: det är ingen fara, faktiskt. mest sorgligt. inte sett till honom på ett par år pga andra omständigheter.

Jenny sa...

Den där närmare stan finns inte riktigt än, måste i så fall jaga.