måndag, april 02, 2007

en månad kvar.

Visst blir det bra? Kanske skulle ha frågat om det var en granne, eller bara någon som bor i närheten. Först trodde jag att han var byggjobbare. Sen kom jag på att det var lördag, att han stod på vägen och jag innanför den lilla muren. Det kom en hjälm vinglandes och stannade, ungefär i den höjden en hjälm skulle sitta på en femåring på rullskridskor, och de gick iväg. Jag hann ändå svara jakande och Jo, vi ska bo här, Ja, balkongen kommer bli underbar, Det är väldigt fint inne också och Om en månad ungefär innan de försvann. Blev väldigt glad. Allt gjorde mig glad. Axlarna släppte så fort vi klev ut på det gröna och hörde fåglar, såg slottet, barnen som hade fotbollsturnering, såg skogen, kolonilotterna, vägen till vattnet och badplatsen. Men att en okänd person stannade och bekräftade mina känslor om att det här kommer bli så fantastiskt bra gjorde allt än mer verkligt. Vi lever inte i någon liten drömvärld, även om det på ett sätt känns konstigt att vara så lycklig över att flytta från perfekt läge i finaste kvarteren i stan till förorten. Vi lever i verkligheten och om en månad bor vi där. På riktigt. Igår firade vi det hela med att köpa det första gemensamma bidraget till vårt nya hem – varsin kudde. Vi kommer sova gott.

8 kommentarer:

Matilda sa...

Har också exakt en månad kvar. Men jag flyttar inte till drömmen utan flyr bara från helvetet.
Och på ett sätt blir det en dröm också...

Daniel Storey sa...

hehe, första gemensamma var varsin kudde! schyst som fasen, för då kan båda hävda att den andra vilar på deras kudde. sen kan allt få urarta till ett fantastiskt kuddkrig! på ett bra sätt alltså.

Jenny sa...

Åh, vad mysigt! Krattis, krattis!

egoistiska egon sa...

matilda: ja, och jag hoppas det blir bra för er!

storey: precis!

jenny: tackjo.

Anonym sa...

Jag tror också att det kommer att bli fin-fint. :) Jag kikade precis p åer planlösning och för att vara en 3:a så är det ju en nästintill perfekt planlösning. :)

eline sa...

Bilderbilderbilder!

egoistiska egon sa...

sussie: det tycker vi med!

eline: vilka bilder lockar mest - planlösning, badplats, balkong, naturen?

It´s all about me sa...

jag oxå flytta snart!, hehehe. Förorten är bäst, även om det är lite långt att åka..så skönt med natur precis utanför! Nu bor ju inte jag 100år från stan längre, men 1o min från centralen och man har redan då massa natur! (ok, allt är relativt)