onsdag, april 23, 2008

blame SL!

Ur en jobbrelaterad synvinkel har jag gjort enorma framsteg den senaste månaden. Jag har insett att jag inte kan hinna allt och att ingen heller kräver det av mig. Har även försökt att låta bli att styra upp saker som jag inte är direkt ansvarig för, vilket är mycket svårare än man kan tro. Detta tillsammans med att jag tillåtit mig själv att inte skämmas för att jag privatsurfar emellanåt (något jag för övrigt var övertygad om att jag skulle få skäll för när chefen tog ut mig på privat snack idag, men icke då - jag blev avdelningsansvarig i hans stundande frånvaro under ett par veckor) har gjort mig till en mycket mindre jobbstressad person. I förlängningen innebär det att jag blir en trevligare arbetskamrat samt antagligen även en skvätt trevligare i privatlivet. Och detta i sin tur leder till att jag har lättare att gå hem i vettig tid från jobbet, utan att få dåligt samvete, vilket gör att kvällarna efter jobbet oftast känns längre vilket gör att jag blir gladare och mår bättre och känner att jag kan unna mig att göra ingenting emellanåt. Så det hela blir en lycklig liten cirkel. Om det nu inte vore så att två personer under samma dag lyckas pricka brofästen och stoppa upp hela jävla SL. Det tog nästa två timmar att ta sig hem, och då fick vi ändå skjuts med bil av en av Ks kunder som tursamt nog var på hans kontor och ännu mer tursamt bor åt samma håll som vi. Men av min enda kväll på hela veckan då jag tänkt åka raka vägen hem från jobbet och äta middag på balkongen i solnedgången blev ingenting kvar. Solen gick ner samtidigt som jag slängde i pastan i kastrullen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle antagligen bli lämmelarg om det hände mig. Jag hatar när det inte blir som jag har planerat!

egoistiska egon sa...

jag vet, jag har väldigt lätt att låta det där förstöra i flera dagar. men jag lär mig, försöker att ignorera och titta på de andra på perrongen som varnande exempel. för försöka hinna med lite balkongliv ikväll istället, efter träning.

It´s all about me sa...

Eller hur! och det var ENDA ONSDAGEN EVER jag tog bussen till det viktiga sara-passet, och ingen trafik gick ju alls. SJÄLVKLART funkade blå t-banelinjen som den skulle, så hade jag bara tagit den som jag brukar...det tog mig en dryg timme att förflytta mig ett par kilometer med buss för att sedan släppas av på motorvägen och gå dem tillbaka hem...men ja, det har du ju läst om i min blogg;)

Joules sa...

Dagens tips, skit i SL och promenera istället :)

Då hinner man summera dagen på vägen hem. Insupa vårluften och få vardagsmotion.

Nu hänger det ju en del på vad man har för avstånd mellan jobb och hem dock.

För mej tar det en timme. Det är ganska perfekt lagom. Tycker jag.

Och så blir jag glad att höra om din positiva kedjereaktion! Bra där.

egoistiska egon sa...

annaluna: så jävla typiskt!

joules: skitbra idé om man bor relativt centralt, lite svårare om beräknat promenadavstånd är ca 2h ;) när jag bodde i stan förut så gick jag jämt när det var sånt där, skitpraktiskt.

och tack, jag blir också glad :)

TORGNYSDOTTER sa...

Vad du är klok!

Anne sa...

ja, klok och modig.