torsdag, april 10, 2008

välformulerade vänner i brist på skrivare.

Ända sen jag var en mycket liten flicka har jag önskat mig en skrivare kopplad direkt till hjärnan. Så att alla smarta tankar kommer direkt ner på papper. Väldigt praktiskt för att slippa komma ihåg ett smart resonemang när jag väl behöver det. I dagsläget skulle denna skrivare direkt påverka mängden blogginlägg, för jag har omöjligt tid eller ork att formulera om allt jag tänker på och vill skriva när jag väl sitter framför en dator. Som det här med den försvunna flickan Engla. Men som tur är har Erika skrivit ett inlägg som går väl ihop med mina tankar. Det finns nämligen en annan tvist på historien som är väldigt obehaglig, utöver det faktum att hon är försvunnen.

5 kommentarer:

e r i k a sa...

Har tänkt exakt samma sak. Fasen vad bra det vore med en skrivare från hjärnan! Vilka verk man skulle kunna författa hela dagarna.

egoistiska egon sa...

Men verkligen! Om jag skulle uppfinna något är detta verkligen nr1 på min lista.

Matilda sa...

Åh, gud, en sådan skrivare skulle vara livsfarlig. Jag skulle vara författare på bara någon månad och dessutom uppfattas som aningen sinnessjuk. Haha.

För övrigt ett intressant inlägg om händelsen. Media har som uppgift att berätta om saker, men frågan är hur stort man måste blåsa upp dem.

egoistiska egon sa...

ja, men självklart så kan man ju välja när skrivaren ska skriva ut :) annars blir det ju ofantligt omiljövänligt!

och exakt, de håller ju nyheten vid liv utan att något nytt har hänt = ingen nyhet.

Anne sa...

tänk så bra det hade varit. tydligen kan man spela in ljudfiler till bridge. har inte använt det, men det verkar effektivt.