torsdag, november 27, 2008

Klockan är 09.05, god morgon!

Bombay-grejen är otäck. Det blir dessutom lite absurt då en av attackerna tydligen skedde mot Leopold's, ett café som finns med ungefär på varannan sida Shantaram som jag ju läser just nu. Imorse satt de på stället och drack whiskey liksom. I min bok alltså. I verkligheten ser det nog lite annorlunda ut där just nu. Hemskt.

Andra roliga saker som hittills hänt idag:

- Jag var ett par ögonfransfladder bort från att börja gråta på tunnelbanan eftersom det är så hemskt i boken just nu.
- Jag glömde min matlåda hemma (i dessa ekonomiska kristider räcker det för att få pengaångest).
- Jag blev nerstänkt av en buss som körde i en vattenpöl. Jag har ljusa kläder på mig idag. You do the math.

Nu kan det bara bli bättre!

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

fan. Tänk om man aldrig kan åka till leopolds nu?
Tanken på att någon gång dynga ner mig på leopolds, sitta där och känna mig världsvan och belevad håller ju mig uppe sådana här ur-jävla-sura dagar.
Jag tycker att du och jag var värda en resa dit någon gång i livet...

egoistiska egon sa...

vi är verkligen värda en resa dit. verkligen! hoppas att stället finns kvar då.