lördag, november 28, 2009

det behöver varken vara svårt eller dyrt att ge.

Emma skriver om ett projekt i Aberdeen där man enkelt kan ge en julklapp till ett barn som "...vi tror inte får möjlighet till en sådan jul vi andra tar för givet". Jag skulle verkligen vilja kunna göra samma sak här i Stockholm. Vet någon om det finns något liknande? Det blir nog ett par inköpt i Unicefs gåvoshop (den billigaste gåvan kostar 40:- och är 28 doser poliovaccin) inför julen, men jag skulle gärna vilja ha möjligheten att ge till ett barn lokalt också.

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Aa. Det borde verkligen finnas! Är det ingen som vet?

Jag köper inga julklappar längre. Jag brukar räkna ut vad jag skulle givit bort i pengar och skänker summan till "Kvinna till kvinna".

Fast...jag kommer att göra undantag för sonen:)

egoistiska egon sa...

Ingen har ju svarat ännu, så jag antar att ingen vet. Förvånadsvärt tomt i kommentatorsfältet...

Klart du gör undantag för Nisse. Jag tycker faktiskt det är vansinnigt roligt att köpa julklappar, men skulle jag inte göra det så skulle ajg ha slutat för länge sen.