måndag, november 30, 2009

låt mig presentera: blekansikten


K är inte bara duktig på att baka, han är snäll också. Han bakar nämligen alltid så att jag kan äta kakorna, alltså utan vete och mjölkprodukter. Inte alltid så lätt, men han försöker. Alltid. Nu har han försökt baka pepparkakor. De blev väldigt bleka. Vi kallar dem för blekansikten istället för pepparkakor. Men jag kan äta dem!*


* Inte jag! gastar K som vägrar befatta sig med dem eftersom de i hans ögon blev misslyckade. Han undrar dessutom om det finns brun karamellfärg.

12 kommentarer:

Weronica sa...

Hehe,,, men gud vad gulligt. Tanken som räknas ju. Och ja det finns faktiskt brun karamellfärg :)

egoistiska egon sa...

Han är gullig! Och jag gillade dem ju.

Kristine sa...

Varför blev de inte bruna? Vete och mjölk är det väl inte som ger den bruna färgen?

egoistiska egon sa...

Bra fråga. Vi vet inte. Jag hittade en förtvivlad K i köket igår när jag kom hem. "De är viiiiiiiiiiiiiita!"

Ivana sa...

Åh vilken prins! Så länge de smakar som de ska så finns det ingen anledning att klaga :).

Anne sa...

verkligen omtänksamt. passar väl utmärkt till vit jul för övrigt.

It´s all about me sa...

Eller hur, haha, det är ju inte mjölken och vetet som gör dem bruha, haha! Jag tycker dock att ljusa är godare:)

Ps. rekommenderar inte karamellfärg, hehe, snacka om att stoppa i sig onödiga och farliga tillsatser..:0

Ps2. Nästa år ska M börja baka på RIKTIGT. Och jag ska utöka mitt bakande från chokladkaka, haha. *saknar tiden*

Haren sa...

Men ändå, gulligheten!

egoistiska egon sa...

Ivana: Precis min poäng!

Anne: Han är världens gulligaste.

IAAM: Nä och det är ju det som gör det så märkligt, de är verkligen bleeeeka. Kan lugna dig med att karamellfärgen var ett skämt.

Haren: Gulligast!

A Versatile Girl sa...

Det som gör pepparkakor bruna är väl kanelen och det bruna farinsockret, eller?

Dra på lite supersockrig glasyr i snygga mönster så blir det nog kanon! =)

Beatrix Vnunk sa...

Hahahaaha! Sötisar.
Jag laddar som fan för att ringa dig för lite kost-tips. Jag fattar inte varför jag aldrig hinner - jag gör ju inget. Det är helt overkligt att vara med son. Som en konstig fylla.
Men huxflux ringer jag.

egoistiska egon sa...

AVG: Du har säkert rätt. Ska framföra det till K. Men det vore ju märkligt om han inte använde dessa ingredienser.

Beatrix: Ja! Ser fram emot att du ringer. Har en grej jag ska prata med dig om. Need advice.