tisdag, december 22, 2009

hejvaregår!

Kom ihåg att sova lite också! sa min brors fru (svägerska har samma negativa klang som styvmor, typ) som hejdå-fras i telefonen igår. Jag vet inte riktigt vad som hände, men plötsligt är det julafton om två dagar och halva befolkningen i mitt liv är sjuka och jag har alldeles för mycket att göra på jobbet för att hinna riva av det på åtta timmar. Men det löser sig. Alltid. Längtar till landet. Där ska jag sova bredvid julgranen med sprakande brasa bredvid och vakna på morgonen ungefär klockan 07.00 av att världens finaste unge kommer in och kikar på mig. Häromnatten drömde jag att vi åkte pulka i snön, han och jag. Dagdrömmer gör jag om att skriva massor på dataapparaten som inte kommer ha internet (Fatta befriande! Skriva! Bara för att skriva!) och läsa tre böcker. Minst.

1 kommentar:

It´s all about me sa...

Låter som en härlig jul!

Samma här att det är alldeles för mycket på jobbet, men jag ska jobba 30 h på tre dar nästa vecka hade jag tänkt, för att försöka komma ikapp lite. Skönt det ska bli med tre dagar jul, även om jag ska skriva uppsats då oxå. Ha det så skönt på landet!