onsdag, december 30, 2009

listan.

I väntan på att jag ska orka knåpa ihop årets Best of-inlägg har gjorde jag listan som dyker upp på alla möjliga bloggar i lite olika versioner. Borde för övrigt länka upp mina Best of-inlägg här i listan till höger. De är ju faktiskt himla roliga. Så länge hittar ni dem här: 2006, 2007 och 2008. Och här har vi listan:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Besökte en kinesiolog, ändrade kosten, köpte skor med klack.
Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja. Sanna, Selma och Nils-Nimrod kom till världen. Ett par ungar till är planerade att dyka upp inom de närmsta tre månaderna.
Dog någon som stod dig nära? Min moster och katten.
Vilka länder besökte du? Danmark (Köpenhamn), USA (New York) och Storbritannien (London).
Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja.
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Inget speciellt datum faktiskt.
Vad var din största framgång 2009? Hälsan. Jag började ta hand om min kropp på ett sätt som gjort att hela livet ändrats. Det är märkligt magiskt.
Största misstaget? Att som vanligt engagera mig för mycket i de som inte är värda min kraft och energi.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Det där som kändes som knivhugg i magen i början av året generade en hel jävla massa läkarbesök. Ingen vet ännu vad det är. Utöver det kan jag bara minnas en förkylning.
Bästa köpet? Resan till New York.
Vad spenderade du mest pengar på? Resor, kinesiologi och kläder.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Livet. Det är bra fint. Människor som gjort mig riktigt glad detta år är speciellt K, Världens finaste unge, Linda och Beatrix Vnunk. Utan er vore mitt liv fattigt.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009? Empire state of mind med Jay-Z. Plus Jonathan Johanssons och Empire state of the suns album.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!
Vad önskar du att du gjort mer? Inget speciellt. 2009 var nog året då jag faktiskt levde som jag verkligen ville.
Vad önskar du att du gjort mindre? Möjligtvis slösat den där energin på de där människorna som inte förtjänar den.
Hur tillbringade du julen? På landet med mamma, pappa, världens finaste unge och hans föräldrar.
Blev du kär i år? Varit kär hela året.
Hur många one night stands? Inget.
Favoritprogram på TV? Hype, Skavlan, Kobra, So you think you can dance och Mannen som kan tala med hundar.
Bästa boken du läste i år? Oj. Läste många bra i år, men just nu finns Fågelbovägen 32 färskast i minnet som bästa.
Största musikaliska upptäckten? Vet icke? Gillade nog blandningen av alltihopa.
Något du önskade dig men inte fick? Nä?
Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Fick frukost på sängen med nybakta scones, jobbade, fick blommor och teckning av kollegor. Sen minns jag inte mer, men jag hade fest dagen efter. Det var kul vill jag lova.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag hade ju gärna fortsatt att äta mjölk, vete osv, men i längden är det inte värt det.
Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Svårt, men 2009 var året då jag vågade börja klä mig som jag ville. Så det var nog året då jag började ha stil överhuvudtaget.
Vad fick dig att må bra? Kinesiologi, yoga, kost utan mjölkveteapelsinjordnötter, New York samt människorna jag nämnde lite längre upp.
Vilken kändis var du mest sugen på? Johnny Depp.
De bästa nya människorna du träffade? Träffade inte så många nya människor i år, tog istället bättre tillvara på de som jag verkligen vill umgås med.

4 kommentarer:

It´s all about me sa...

Fint med listan. GIllar speciellt att läsa sånt som att folk varit gladare, levt som de velat och mått allmänt bra. De flesta verkar ändå ha haft ett jävligt bra år. Härligt!

egoistiska egon sa...

Ja, det har varit ett fint år överlag. Självklart inte fint hela tiden, men det slitiga och jobbiga har på något sätt varit okej och därmed mest naturligt. Hej vad filosofiskt det där lät.

Beatrix Vnunk sa...

...och mitt liv hade varit fattigare utan dig. Puss!

[din lista var ju bättre än min. sur.]

egoistiska egon sa...

Icke då, din var ju rolig! Sådetså.