onsdag, december 30, 2009

riskerar att knäcka näsan om jag läser i sängen och somnar.


Biblioteket insåg nog det orimliga i kötiden och köpte in ett gäng böcker för plötsligt så var jag nummer ett i kön. Hämtade boken idag och herregud vilken tegelsten! 600 sidor och tung som en, ja, tegelsten. Ska lämna tillbaka den om fjorton dagar, men är tveksam till att jag hinner läsa klart den tills dess. Fjorton minus fem dagar i London (tänker icke ta den med mig) är nio dagar. 600 delat på nio är 66,6. 70 sidor per dag? Kan gå. Om det hade varit en roman hade det säkert gått alldeles utmärkt, men med en sån här bok vet man aldrig. Men jag kanske bara ska sluta spotta ur mig värdelösa blogginlägg och läsa istället? Hrm.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Jävlar, inte bara näsan som kanske knäcks, din tumme ser ju nästan ut att befinna sig i knäckar-stadiet också :0

70 sidor per dag genererar lite stress, men det kan ju gå. Mycket beror på ur stor texten är och hur lättläst boken är (och på hur mycket tid man har såklart, hehe...). Jag brukar ha 20 sidor som mål under vissa perioder, men sen kommer jag på mig själv med att VAFAN, LÄSA SKA VARA KUL, INGEN JÄVLA STRESS. Därav känns det lite jobbigt att låna litteratur på biblan om man bara har 14 dagar på sig. Spännande att se om du hinner!

Jag har som mål att läsa ut en bok imorn, har 70 sidor kvar, och måste plugga hela dan, så jag tror att jag har tagit mig vatten över huvudet.

Lycka till!

egoistiska egon sa...

Haha, ja tummen ser lite ansträngd ut.

Anledningen till att det bara är 14 dagar är ju för att det är en ny bok med lång reservationskö. I vanliga fall har man väl en månad på sig + att man kan låna om en månad till om ingen annan står i kö på boken.

Återkommer med resultatet ;)