lördag, mars 07, 2015

att det ska vara strålande solsken i Stockholm imorgon är ju inte heller någon tröst.

Jag försöker att inte tänka för mycket på hur hemskt detta är, men det sipprar ju igenom. Vi hittade en enda helg under hela våren 2015 som vi alla kunde och mitt "jag vet, vi åker till Berlin!" blev att vi bokade en resa till Amsterdam och världens jävla finaste lägenhet på airbnb. Fem vänner i Amsterdam. Kan inte gå fel, kan man ju tycka. Tills strejken först ställde in vårt första flyg och sen även det flyg vi bokade om till. Inget Amsterdam.

Alla frågar om vi får pengarna tillbaka. Det får vi antagligen för flyget, men jag skiter faktiskt i det. Det som är så hemskt är att vi antagligen inte kommer kunna hitta en ny helg då vi alla kan förrän om typ ett år.

Så himla ledsamt.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Usch jag tycker det är skitsorgligt att ni inte kom iväg. Har tänkt på er jättemycket, så KNÄPPT oläglig timing... bu.

Hoppas ni kan hitta en ny helg snartare än så. Jag håller tummarna i alla fall.

(PS. Tack för ditt fina grattis!)

Matilda sa...

Fy vad ledsamt! Lider verkligen mer er.

egoistiska egon sa...

Tack hörrni!

Josefine sa...

Kunde knappt tro att det var sant att det blev inställt. Hade ju precis hängt med i Jennys resa utan M till solen också. Sån jäkla otur. Hoppas ni kan göra det nån annan gång snart!