tisdag, februari 09, 2010

inte hoppa ner på spåret, okej?

Mycket obehagligt med den påkörda mannen som dog. Jag har många gånger försökt tänka ut någon bra plan över vad som skulle vara bäst att göra om jag tappade något viktigt på spåret. För det kan ju hända. Till exempel såg jag en tjej som tappade ner sin ena sko på spåret i somras och hysteriskt skrek åt sin kille att Hämta den då! Hämta den då! Och att hoppa ner på spåret och hämta det tappade föremålet har ju ändå alltid funnits med i resonemanget, med villkoret att det skulle vara långt kvar till nästa tåg. Men jag tror det är bäst att glömma det alternativet, oavsett hur många minuter det rör sig om.

6 kommentarer:

It´s all about me sa...

Jag satt ju på en pendel som körde på en man i typ...våras? Sjukt obehagligt, speciellt att se alla substanser på tåget när vi ääntligen fick gå av (utrymma tåget):/ (det stod i nyheterna som olycka och inte självmord...)

However; jag kommer aldrig glömma när pappa hoppade ned på spåret i Björkhagen när jag var liten och hade tappat min nalle. Fast samtidigt rädd som fan var jag för att tbanan skulle komma. Pappa räddade min nalle, my heroe!

egoistiska egon sa...

Ja, kommer ihåg när du skrev om det där. Usch! Skräcken är ju att vara på perrongen när det händer :(

Mkt snällt av din pappa, men jag hoppas han aldrig har gjort om det...

Sussie sa...

Hoppa inte ner på fel sorts banor bara.. (de som har stömmen nere vid spåret) och bli stekt, fräst eller .. ja förkolnad. :P

egoistiska egon sa...

Poängen var väl att inte hoppa ner alls på någon sorts banor ;)

Beatrix Vnunk sa...

Jag bodde vid ett järnvägsspår något år på nittitalet. Jag bodde på våning 5 och det hände plågsamt ofta (tror tre gånger) att jag hade...eh...äckliga grejer på rutan. Nä, tåg och människor går dåligt ihop. Jag går på din linje - inget olevande är värt att plocka upp!

egoistiska egon sa...

Ähmenfifan.

Note to self: Icke bosätta sig nära järnvägsspår.