söndag, februari 14, 2010

recept.


Vår favoritrecept-pärm är så himla fin! Iofs inte så konstigt att jag tycker det eftersom det är jag som gjort den, men jag tror jag skulle tycka den vore fin även om någon annan var upphovsman eller upphovskvinna. Jag gav bort den till K i julklapp för ganska länge sedan, men den används fortfarande dagligen. Blir hungrig bara jag ser framsidan med bild av mig när jag smickrande trycker i mig en hamburgare av storlek gigantisk och så bild på K som äter så fort att han är suddig. Själva innehållet består av våra favoritrecept som har blivit fler och fler med åren. Inget avancerat såklart, sånt håller inte vi på med. Men jag har till exempel precis gjort en köttfärslimpa som står och gottar sig i ugnen med hjälp av receptet i den här pärmen. Känner mig väldigt husmorsaktig, vilket såklart är en illusion.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Egen receptbok är skitbra! Jag har också en sån som jag skriver in bra recept i och så, sedan flera år.

egoistiska egon sa...

Precis! Extremt användbart. Och roligt om man har fula bilder på sig själv på framsidan.