torsdag, november 11, 2010

artonde frågan.

Jag undrar vad du gillar bäst med ditt jobb, och vad du ev. tycker är mindre kul med det.
Om man bortser från att jag jobbar med det jag vill rent praktiskt så gillar jag att jobba i en bransch som är otroligt rolig både rent produktmässigt och för att konkurrensen är så hög att man måste ligga i framkant med allt hela tiden. Vi är ofta bland de första att våga testa nya vägar och det är otroligt roligt och givande. Likväl som lite svettigt. Jag har fina kollegor och en chef som tror på mig och pushar mig framåt. Dessutom är det sjukt roligt att jobba väldigt nära våra övriga kontor i Europa, både för att man får vänner lite här och där i världen, får konkreta insikter om andra länders marknader samt att jag älskar att snacka engelska mest hela dagarna. Alla de här saker kan såklart gå till överdrift ibland vilket faller under det som är mindre kul. Jag sitter ofta med sjukt tighta deadlines, saker ändrar sig hela tiden och emellanåt är det otroligt frustrerande och svårt att inte kunna ha viktiga diskussioner på svenska öga mot öga.

Inga kommentarer: