lördag, november 13, 2010

men som jag längtar till en strand och värme och ljus.

Fjäderlampan finns långt långt ner i källaren på Le Bar Rouge i Gamla Stan. Vilket ställe! Fast jag fattade först inte att det var gamla Källaren Diana där jag dansade varje helg i början av mitt liv i Stockholm. Nu är det mycket finare. Och mysigare. Och perfekt AW ställe. Jenny påpekade att hon var lite besviken på att jag inte hakat på utmaningen som alla gör jag. Jag vet, jag borde, jag vill. Men det är galet just nu och jag vet ärligt inte om jag hinner eller orkar. Det är bara några veckor kvar tills vi åker till Thailand och två chefer sa spontant Oj, du har ganska mycket att göra innan du åker igår och jag bara nickade och började själv fatta hur förbannat mycket jag har att göra. Plus att min rygg är lite trasig av stress och jag har spänningshuvudvärk och vill mest bara sova. För övrigt satt min gamla psykolog (eller vad hon nu var) vid bordet bredvid oss. Jag tror att hon var på dejt. Jag tror att hon kände igen mig. Men det var väl inte direkt läge att hälsa och vad skulle man säga? Tjenatjena, minns du mig? Då var jag trasig, nu är jag lite mer hel. Nä. Men Le Bar Rouge alltså. Gå dit.

Inga kommentarer: