fredag, november 26, 2010

Day 06 – Your day

Gick upp strax före sju efter att väckarklockan ringt och jag snoozat telefonlarmet tre gånger och råkat sätta på väckarklockan igen av bara farten. Lufsade in på jobbet vid 08.30 och tog av mig ett antal lager av kläder och skor. Drack kaffe och jobbade. Ritade en teckning med porträtt av tio kollegor, skrev "Good luck, but we miss you already" scannade och skickade till Finland där kollegan som ska sluta fick den. Han blev glad. Möte en timme. Jobba lite mer. Lunch med kollega och fd kollega. Vi åt thai, som vi alltid gör på fredagar och emellanåt andra dagar i veckan också. Jobbade. Jobbade jobbade. Pratade lite i telefon. Fixade hotell och flyg till nästa veckas Helsingforsresa. Skrev agenda inför mötesdagen där. Jobbade lite till. Snackade jobb och lite annat skit med de som fortfarande var kvar på jobbet. Lämnade kontoret 16.45, det tidigaste jag gått från jobbet utan att ha något inplanerat direkt efter på flera månader. Letade efter en bikini, köpte en lampa och after sun-lotion. Åkte hem och nu dricker jag vin och käkar chips i väntan på att K ska komma hem med ingredienserna till kvällens mat och att Ks brorsa plus tjej plus ettåriga Disi ska komma så vi kan äta maten. Resten av kvällen lär vi hänga, snacka och skratta. Kanske lite tv. Och vin och öl.

2 kommentarer:

k sa...

jag tror att jag såg dig vid fridhemsplan i dag. fråga mig inte varför men det kändes som att det var du. och du ser lika vän och fantastisk ut som de tankar du delar med dig av.

egoistiska egon sa...

Oj! Tack?