måndag, juli 18, 2011

roadtrip, del ett.

Hejsvejs! När man (jag) får semester är det först superdupermegasköjsköj att blogga. Sen faller man (jag) in i lite semesterläge och tycker mest det känns jobbigt att blogga. Typ som att det tillhör vardagslivet och på semester vill man (jag) ha allt annat än vardagsliv. Men nu har vi mellanlandat lite hemma i lägenheten och då pysslar man (jag) med lite vardagsgrejer som att tvätta, diska, packa om och blogga i tre delar om vår roadtrip förra veckan. Del ett:

Vi packade in fyra personer och all packning i en liten, liten grön polo och körde mot Roslagen. Det var trångt, varmt och alldeles underbart. 
Första stopp var Norrtälje. "Fantastisk utsiktsplats" stod det på en skylt och vi svängde in. Det var fin utsikt, skönt ställe, rolig personal och solen sken. Sen rattade vi ner till centrum och shoppade loss på den första loppisen. 
Det blev ungefär sjuhundra loppisar till. Vi svängde in på varenda ställe där det fanns en loppis-skylt. Bilen blev om möjligt än mer fullpackad. Är mest nöjd med mitt lampfynd, 95 spänn! 
Vi bodde på Grisslehamn Gård en natt och hejsan svejsan vad trevligt det var! Allt från GB-gubben på rumsnycklarna till trevlig personal, mysiga rum och god frukost. 
När vi skulle äta middag öppnade sig himlen och det var omöjligt att gå ut. Efter en timmes väntan kunde vi bege oss ut, då var klockan närmare tio på kvällen och ägarna till pensionatet undrade hur vi ens vågade gå ut. Något blöta åt vi en helt magisk middag på Hotell Havsbaden. Det såg inte mycket ut för världen, men helvete vad gott det var. Blir hungrig bara jag tänker på det. 

1 kommentar:

Johanna sa...

Wow, sista bilden är ju tokmäktig!

Loppisturné låter helt underbart verkligen.