måndag, augusti 22, 2011

nu kan hösten börja.

De senaste tio dagarna har jag hunnit med Blekinge skärgård, ett par dagar i Stockholm, tre dagar i gnällbältet med mina syskonbarn (värt att upprepas: de är två nu!) och avslutningsvis ett par dagar hos mina föräldrar. Det är mycket buss, tåg och tågbyten involverade, precis som det varit hela sommaren. I juni var vi inte hemma en enda helg tror jag, det var en helg hos mamma och pappa och resten i sommarstugan. I juli var det semester och roadtrip, en vecka i sommarstugan, några dagar på landet och en sväng till Öland. Och så nu det här. Jag är rätt trött på att packa, packa upp och tvätta. För att inte tala om att släpa bagage. Det har varit en fin sommar, men nu börjar jag snart nya jobbet (nervositeten!) och ikväll var det mörkt när jag cyklade hem från yogan. Hej hösten. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, mörkret gör sig på mint.. Men såhär i den varma o fuktiga augustikvällen gör det mig inget.. Men om några månader får jag väl äta upp det.
vet du vad.. jag fick min Mac för 2 månader sen och jag har inte ens haft tid att starta den o börja flytta över filer ännu ens... Nästa vecka kanske. :-D /Sus

Anonym sa...

påmint INTE på mint.. vad är nu det här.. ;)