torsdag, augusti 04, 2011

om en vecka.

Det slog mig just att om en vecka från nu jobbar jag inte längre här. Lite märkligt. Har försökt tänka igenom en smart strategi hur man rensar sin mail när den innehåller mail från 4,5 år tillbaka i tiden. Typ VAR har jag sparat allt det där viktiga som jag kanske kan behöva i framtiden? Typ alla miljarders mail med restips och hotelltips och sånt viktigt och skoj man samlar på sig på ett ställe som kränger resor. Jag har ännu inte riktigt kommit på hur jag ska göra, men jag har ju en vecka på mig. Och den som läser det här kan kanske tro att jag har en mapp där jag samlat allt? Nej. Jag har mappar, men det betyder inte att jag sorterat in saker och ting i rätt mappar. Det här med att ha ett minne som vissa påstår är närmast fotografiskt (vilket det inte riktigt är, men jag minns - nästan allt) gör liksom att jag inte behöver ha så bra struktur på saker och ting. Jag kommer ihåg ändå. Trodde jag.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, känner igen det där. Har också ett väldigt bra minne men det hjälper inte att minnas hur mailet ser ut när det ligger arkiverat nånstans i databurken.

Jobbar du på resebyrå? Roligt! Vad är ditt nya jobb? Minns inte om du berättat, om du redan har det så ber jag om ursäkt för mitt dåliga minne (som jag ovan ju skrev var bra...hm).

egoistiska egon sa...

Precis så!

Och ja, jag jobbar på en onlineresebyrå i en vecka till. Sen är jag ledig ett par veckor till och sen börjar jag det nya! Kommer att skriva om det, har bara inte riktigt hunnit med eller fattat i hjärnan att jag faktiskt börjar på ngt nytt. Men det kommer, I promise!