lördag, januari 21, 2012

jag ser ljuset!

Vaknade med sprängande huvudvärk. Tittade ut genom dörren och möttes av det här:

Minns inte när vi sist var bara familjen hemma. Alltså ursprungsfamiljen - mamma, pappa, brorsan och jag. Märkligt hemtamt ändå. Typ att vi alla blev oense vid lunchen över hur mamma och pappas nya tv fungerade tekniskt. Helt normalt hos oss. Sen frågade pappa om vi skulle ta en promenad. Okejrå. Brorsan hängde med. Minus 10 och fantastiskt väder. 
Vi inspekterade skogen. Om man knallar ungefär trehundra meter rakt upp i vår skog kommer man fram till en stor åker. 
Sen knallade vi till kalhygget. Det är fantastiskt vackert i dagsläget, men jag saknar den gamla skogen. Då vi var små och vi hade våra kojor här och jag sprang omkring och lekte Ronja Rövardotter. 
Och så tog vi genvägen över åkern hem igen. 
Och så var vi hemma igen, min huvudvärk borta och mamma väntade med te och kakor. 

3 kommentarer:

nostalgifabriken sa...

helt fantastiska bilder!

Duktiga Tjejen sa...

Så fint, så fint!

Julia sa...

Nu vill jag hänga med min familj.