måndag, januari 30, 2012

tekniksnack.

Sen en tid tillbaka har jag en Android-telefon utöver min iPhone. iPhone är privat, HTC är jobb. Förstår mig inte på den sistnämnda. Inte alls. Allt är helt sjukt komplicerat i jämförelse, som att man t ex måste ha ett minneskort. Och att inget bara fungerar. Var inne i en butik idag på lunchen och köpte ett par tillbehör som fattades och tjejen bakom disken, som för övrigt var mycket bra, kvittrade "Så, vad tycker du om din telefon hittills?" och jag svarade att jag knappt använt den ännu. Hon kontrar med att jag kommer ÄLSKA den när jag väl börjar använda den. "Vi får se, jag har en iPhone också och i jämförelse verkar HTCn extremt komplicerad". Då sa hon inget mer. Tog det som en bekräftelse på att jag har rätt. Hehe.

3 kommentarer:

Sus sa...

Iphone är som en Mac-dator och Android som en PC fick jag förklarat för mig då jag tvekade vad jag skulle köpa. Det blev en Android... och visst finns det en hel del inställningar men annars är jag nöjd. :)

egoistiska egon sa...

Precis. Och jag föredrar ju Mac.

Rasande Rose sa...

Och jag har en PC och en Iphone.. :P