måndag, september 10, 2012

är det bara jag?

Hörrni, är det inte väldigt mycket träning-kost-dieter-vikt-mått-inlägg bland alla bloggare nu? Okej att det är höst och alla kör en nystart och ska ändra sitt liv etc jada jada (inklusive mig själv), men jag blir lite illa berörd emellanåt. Det är väl jättebra att folk tränar och blir peppade av andra bloggare, eller äter nyttigare och blir peppade av andra bloggare. Men det är så lätt att det trillar över i hets och krav. Tycker det är lite, lite otäckt när människor lägger upp inlägg om effekt av dieter och träning med mått- och viktresultat och alla bara HURRAAAAA! helt unisont.

Eller så kanske diskussion redan finns där, men att jag bara undviker att läsa kommentatorsfälten.

8 kommentarer:

Erika sa...

Jo men herregud! Och då läser du förmodligen inte lika många träningsbloggar heller som jag. Bara en chansning. Man får verkligen sålla för att hitta fram till det man gillar!

Lisa sa...

Word!

Josefine sa...

Nej det är inte bara du. Är själv lite trött på det. Det är för mycket (för min smak). Och sen får jag lite dåligt samvete över att jag inte är lika "duktig" (det kan naturligtvis inte de hjälpa - det ligger hos mig.) Men jag ser lite fram emot när folk är på vardagsbanan igen och inte bara bakar nyttiga bolla på nötter och fikon hela tiden. Eller åtminstne bloggar om annat ibland.

egoistiska egon sa...

Erika: Nä, jag undviker gärna träningsbloggar :) Så jag ser det här i de bloggarna jag läser, dvs helt vanliga dagboksbloggare.

Lisa: Tack!

Josefine: Ja, det har liksom blivit ngt unison JÄTTEPEPP som florerar. Vilket ju är bra, men det kan bli lite... märkligt också. Och otäckt när det trillar åt fel håll. Finns flera bloggar där jag vill kommentera att "det där låter inte så sunt", men vågar inte. De kanske är jättesunda och jag jättelat.

Linn sa...

Alltså WORD. WORD! Jag är så inihelvete trött på allt jävla spring och nyttigt och träna och banta och inte äta godis och ahmen allt. Det fullkomligt rasar ur bloggar ur min reader just nu.

Jagger sa...

I hear ya! Jag hatar dehär diskussionerna.

Hanna sa...

+1.

Cinderalley sa...

Lite sen in i diskussionen kanske, men ville bara saga att jag ocksa haller med sa jakla mycket! Jag scrollar alltid forbi sana inlagg, ar helt ointresserad och blir ocksa en smula illa berord ibland.