torsdag, september 13, 2012

inte ett av mina bästa personlighetsdrag.

Plötsligt befinner jag mig i en situation som är så fruktansvärt obekväm. En person i min närhet som gör något som i mina ögon är så jävla konstigt och galet. Förtroendet är plötsligt puts väck. Det är inte första gången, jag vet att jag kan reagera väldigt starkt när människor som jag har ett stort förtroende för gör något som jag bara inte kan förstå att den personen gör eller tycker.

Och jag märker att det här är just det jag fasar för att andra ska tycka om mig. Att jag, när jag är mig själv, gör något som andra studsar till över. Som får dem att tycka jag är jobbig, dum i huvudet eller bara jävligt konstig. Jag är så rädd för att en enda sån grej ska kunna rasera allt. Rädd att jag vilken sekund som helst kan förstöra en vänskap bara genom att vara mig själv.

Därför gillar jag inte heller min egen reaktion, den att få bort dessa människor som gör mig besviken ur mitt liv. 

4 kommentarer:

Miss Baglady sa...

usch jag är likadan. rädd för att vissa saker man säger eller är ska vända mina vänner mot mig. mkt störigt drag.

Anonym sa...

Jag är likadan. och jag har sagt i från vissa gånger.....och jo. Vissa människor har försvunnit ur mitt liv....

egoistiska egon sa...

Ja, jag tror nog det är rätt vanligt egentligen. Men det gör ju inte känslan märkligare.

Jojjo sa...

Skönt att det finns fler som är lika, börjar inse att jag rensat rätt hårt bland vännerna och inser att jag kanske rensat FÖR mycket. Man ska ju inte ta vad som helst osv men alla relationer, även vänskap, handlar ju på något sätt om att acceptera varandras olikheter och uppskatta varann för den man är (så länge det är på en rationell nivå och man inte har totalt skilda värderingar).