lördag, september 08, 2012

hur överlever man som förälder?

Är alltså barnvakt till mina brorsbarn. Jag och min mamma delar på detta barnvaktande, och jag kan säga att det behövs.

Äldsta ungen berättade idag att "faster behöver äta mer, för du växer fortfarande, du är bara trettio år". Tacktack. Sen blev det diverse utbrott under resten av dagen, som kompensation för den där komplimangen. Till exempel gick världen under när jag råkade duka med fel tallrik. Sen blev minstingen helt ifrån sig när jag tog av en bajsblöja och var otröstlig. Så jag fick trösta en naken unge med bajs i baken, han vägrade släppa taget om mig. Och så kissade han på mig också.

Just det, en väckarklocka gick igång klockan 06 imorse. Av misstag. Men ungarna vaknade, så jag fick minsann stiga upp jag med.

Tröttheten just nu vet inga gränser. Och ni föräldrar undrar väl varför jag ens skriver det här pga vardagsmat för er.

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hehehe... Men jag undrar faktiskt också.

Limpy sa...

Mycket bra inlägg. Jävla barn!