tisdag, juni 13, 2006

defulasteordendukantänkadig-tv.

21.09 hastade jag in i lägenheten efter styrelsemötet hos grannen (ja, jag kollar på klockan ofta). Brasilien - Kroatien hade börjat 9 minuter tidigare. På med TV'n. Ingen bild. En svag smäll. Hög tjutande högtalare. Ingen bild. Går inte att skruva ner ljudet. Går inte att byta kanal. Stänger av. Testar igen. Samma sak. Ringer förtvivlat K. Ska testa en gång till. TV'n luktar bränt. Blir livrädd och rycker alla kontakter. Sen luktar hela lägenheten bränt. Hej då TV! Försöker ratta in radiosporten på radion. Under VM kan man tydligen bara lyssna via radion, inte via webben. Hittar inte p4. Testar via ipoden och hittar efter ett tag. Försöker igen via radion. Hittar. Sådärja. Nu lyssnar jag på radion. Kul! Skitkul! Det är ju verkligen det man vill göra. Det är VM. Brasilien - Kroatien spelar. VM har knappt börjat. Min TV har uppenbarligen kastat in handduken.
VAD HAR JAG GJORT FÖR ONT FÖR ATT FÖRTJÄNA DETTA?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken svikar-TV!!! :( Grr. Stackars dig. Kram, Maggan

It´s all about me sa...

det är ett tecken för att hänga på Lidingö haöva sommaren;)