torsdag, december 30, 2010

människor i stora suddiga lass.

Innan varje resa lovar jag mig själv att våga fråga människor om jag får fota dem. Bara knalla fram till okända och fråga, så svårt är det ju inte. Och varje gång blir det samma sak, det händer bara inte. Alternativt när jag lite halvt vågar blir jag sjukt stressad och bara river av några bilder utan att tänka på inställningar eller något alls. Och nu är dessutom mitt objektiv paj eftersom autofokus slutade fungera på resan. Manuell fokus funkar ju, men det är inte direkt lätt. Hej i-landsproblem.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag är likadan. Fast ibland fuskar jag och tar bild utan att fråga.

egoistiska egon sa...

Jo, men det blir ju aldrig samma sak som att ha en direkt blick i kameran liksom.

Jag är: sa...

Jag hatar att fråga.. sen blir de ändå stela. :)
Sånahär bilder som detta så funkar det ju inte med dock. :)