onsdag, mars 23, 2011

inga klockslag idag.

Ah men förlåt för upptagningar av hur mitt vardagsliv ser ut. Sånt är inte så kul att läsa. Bilder däremot! It's coming! Och så ska jag försöka svara på resterande kinesiologifrågor. I alla fall, dagens roligaste:
Finsk kollega: "What? Don't you have saunas in your apartments?"
Vi: "Haha, no"
F k: "Seriously? More or less all our apartments have saunas"
Vi: "We know. Not even all houses have saunas"
F k: "What? why?"

På fullaste allvar alltså. Mycket skojsigt. Gillar för övrigt mina finska kollegor så jävla mkt. Fina fina människor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja.. why? :) Väldigt skönt om vintern. /Sus

Anonym sa...

Men... det är nog bara lyxigare lägenheter som har egen bastu. :) /Sus igen.

Rasande Rose sa...

Hahaha mer bastu till folket alltså!

egoistiska egon sa...

Sus: Ja tydligen är det standard på alla nya lägenheter.

Rose: Precis :D

Marina sa...

Ja, varför har inte alla lägenheter en bastu? Jag lääängtar tills jag kan slå ihop väggarna på mina två badrum och göra ett med bastu! :-) De har urusla bastun i Spanien förresten...

De brukar ha spärrar sa att värmen inte blir högre än 70 grader och sa har de varningsskyltar utanför som talar om hur länge man bör vara i bastun som max...ha, ha

En annan gang hamnade jag i en pa ett gym och man fick inte hälla vatten pa stenarna! ¿Qué?, tyckte jag. Varför? Jo för da stängs strömmen... Va? Jo för sladdarna ligger under bastuaggregatet. Smidigt med andra ord.

Saludos desde Madrid,
La Madrileña