söndag, maj 20, 2012

sommarsäsongen har börjat.

Men jag är himla glad att vi är här. Det är så förbannat vackert. Ungefär som västkusten fast på östkusten. Man bara: kilar ner till byn och köper glass och äter med den här utsikten. Både i fredags och igår natt gick vi hem till sommarstugan genom mörka skogar. Nu har till och med jag gått här så många gånger att jag hittar i beckmörker. 
Annars dricker vi kaffe, rensar ogräs, städar bort ett lager vinterdamm och hänger i solen. K är nere och ska kolla om de ska lägga i ekan, och jag sitter i solen och ska jobba bort ett och annat. Känner inte direkt för att åka tillbaka till Stockholm ikväll. 


3 kommentarer:

Johanna sa...

Sommarstuga alltså, bästa grejen i världen. Min kusin gifte sig vid vår sommarstuga i fredags och jag tänkte att det är klart man ska gifta sig just precis där, bästa platsen på jorden.

Jagger sa...

Härligt!

Duktiga Tjejen sa...

Fan vad fint!