lördag, mars 30, 2013

hej akuten, det är jag igen.

Jag är inte den som lätt ger mig av till en läkare. Ofta blir jag dittjatad av någon i min närhet, alternativt att jag ringer sjukvårdsupplysningen som ber mig omgående ta mig till närmsta akutmottagning. Har tappat räkningen på hur många gånger jag varit på akuten. Det trista är ju att jag bara kan minnas tre gånger de faktiskt hittat felet på mig:

- När mitt knä hoppade ur led när jag gick i åttan.
- När mina ögon klistrades igen av var från ögoninflammation när jag var sexton.
- För ett år sen när jag efter två akutmottagningar på en dag fick veta att jag hade cystor på äggstockarna.

Idag var ytterligare en sån där gång då de meddelade att de inte ser något fel på proverna, så jag får återkomma om jag "blir värre". Att må skit utan att få veta vad som är fel är jävligt jobbigt. Just sayin. Börjar bli trött på det.

5 kommentarer:

inte skyldig sa...

Jag med. De får faktiskt se till att fixa dig istället.

Johanna sa...

Fy så jobbigt! :/ Kram på dig.

Yes but no sa...

Jag hann också till två akutmottagningar och en akutgyn innan de förstod att det var en cysta på äggstocken. Stor som ett ägg. My God!
Hoppas de lurar ut vad felet är snart. Kram!

egoistiska egon sa...

Tack hörrni!

Matilda sa...

Men fy fan. Hoppas att de hittar något snart eller att du magiskt blir helt frisk. Kan inte vara roligt att gå runt och oroa sig.