måndag, april 01, 2013

detta är ett krav: lyssna!

Här vare låttips! Den första hörde jag för första gången i fredags och blev kär redan andra lyssningen. Det är en låt som man gråter till, skrattar till, ligger på golvet och stirrar i taket till och vill ha överallt i livet hela tiden. Om livet skulle vara reducerat till en musikvideo vill man att det här är låten till videon. När nissarna som bestämmer vilken musik vi får höra i P3 introducerade den benämnde de den som en låt som kan gå till historien som en av världens bästa låtar. Och de kan ha rätt. Lyssna!




Och så den andra då, den som gör en så orimligt glad. Jag vill spontant starta ett dansgolv så fort jag hör den, oavsett var jag befinner mig. Peppen!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Jag fastnade inte alls för den när de spelade den på P3 som ”veckans bästa add”. Men den har växt tycker jag och håller numera med dig – den är grymt härlig!

Man måste härma sa...

Båda var sjukt bra, tack!

egoistiska egon sa...

Kul att ni gillade!