söndag, september 04, 2016

mind blown.

I veckan som gick så var jag i Oslo ett par dagar igen, och en kväll var jag ute och drack lite öl med några team-medlemmar ur ett projekt jag driver. Det pratades endel om Microsoft Hololens, då det är tekniknördar hela bunten. Det här är samma gäng människor som tidigare i år lät mig testa VR för första gången, det var coolt men jag hade aningens svårt att liksom se en nytta mer än att få en cool upplevelse. I alla fall, jag hade såklart inte läst in mig på Hololens men ingen i sällskapet hade heller testat. Så gick vi vidare till nästa bar där gänget av en slump träffade en bekant som hade med sig en sån manick. Oddsen? (Den kostar 3000 dollar, inget man bara köper sådär). Först gick en iväg och testade, och jag har aldrig sett en så hög och lycklig människa som kom tillbaka. Sen gick en av de andra iväg och när han kom tillbaka var han om möjligt ännu lyckligare. That was the most f*cking amazing experience ever! och sen kunde han knappt prata mer av ren lycka.

Jag testade inte. Var typ rädd? Vet ej varför. Men fan vad jag ångrar det idag, för efteråt så har jag läst in mig och bland annat kollat på den här videon. Helvete vad coolt, fatta vad den här tekniken kan göra på så många plan? Vill leta upp någon som har en Hololens NU och testa.


1 kommentar:

Schmarro sa...

Alltså ASCOOLT men kan vi prata lite om exemplet där en kvinna får VR-hjälp av en man att byta lite avlopp? Den var... kul!