onsdag, november 22, 2006

atjoosnörvel.

Kuckelimuckmedicinen fungerade inte. Igår bröt det ut på allvar och jag förstår inte hur jag orkade sitta upprätt och jobba (visserligen hemifrån, men ändå) i fem timmar. Idag är huvudvärken lite mindre, snoret sitter fast istället för att rinna och ett skönt lock för öronen skärmar av världen. Har redan hunnit med att fika med min kontaktperson på bemanningsföretaget där jag egentligen är anställd. Om en timme ger jag mig iväg till jobbet, för eftersom jag är friskare idag så kan jag jobba från kontoret. Ibland är jag inte helt förvånad över att saker och ting blev som det blev, och jag är inte heller helt förvånad över att jag fortfarande sätter jobb, pengar, skola och allt annat som måste göras framför min egen hälsa. Men hey, jag gick aldrig på styrelsemötet igår pga förkylningen. Alltid något.

6 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Dessutom lyckades jag brotta ner dig i sängen för två timmars sömn efter att då jobbat i allt för många timmar, alltid ngot...plus att min huvudvärk gick över.

Anonym sa...

hjälp, jag tycker du är sjuk och förkyld precis hela tiden. krya pårej!

egoistiska egon sa...

k: ja, det var jävligt välbehövligt!

moni: andra gången jag är förkyld sen sommaren nu, rätt ovanligt. förra gången var jag dessutom sjuk i nästan en månad... och tack!

Alex sa...

min sockertopp brukar fråga efter kuckelimuckmedicin, men det är mest för att han är förtjust i karlsson.
hoppas du mår bättre!

mimmi sa...

Krya på dig o ta hand om dig!

egoistiska egon sa...

alexandra: karlsson ja, ett kärt återkommande ämne. hehe. och japps, jag mår bättre faktiskt.

mimmi: tack!