fredag, november 24, 2006

idag är det FREDAG!

Trots att jag precis betalat alldeles för mycket räkningar för min plånboks bästa och trots att jag inte hunnit med att plugga allt jag skulle så blev det en fin morgon. Upptäckte nämligen att The Magic Numbers spelar på Berns den 27 januari. Biljetter köptes direkt, och att jag missade dem när de spelade på Debaser tidigare i höstas känns helt plötsligt inte lika farligt. Dessutom så visade det sig att Damien Rice spelar på Cirkus den 24 mars! Herregud. De biljetterna införskaffas nog under helgen, vi ska bara bestämma hur många som ska gå.

Och så är det ju fredag, bara det gör det till en fin dag. Nu ska jag äta en skvätt risgrynsgröt, lämna kläder på Stadsmissionen, köpa en latte, jobba några timmar och sen är det helg på riktigt. Imorgon får jag äntligen träffa L och Freddie. Varför varför varför ska mina bästa vänner bo i andra städer eller i andra länder? Fattar ni inte att jag saknar er?

Damien Rice & Lisa Hanningan – 9 Crimes

11 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Ska bli jäääkligt kul och hellre Berns än Debaser när dte är såna där konserter faktiskt. Berns är riktigt schysst då.

Ha, kolla in denna nu då:
http://www.isitfriday.net/

Tbird sa...

Jag vill också se Magic Numbers... :-(

egoistiska egon sa...

K: Berns är fantastiskt på spelningar.

T-bird: Du får ta dig till sthlm helt enkelt!

Kerstin sa...

Ja, jag såg att Damien ska spela - funderar på att köpa biljettter till min kille i julklapp.

Anonym sa...

jag kommer hem snart håll ut (om jag fanns med aom de avsaknade dvs)! hehe. och vi ska rocka c-uppsats tillsammans.

eline sa...

Åh det där är min favoritlåt, och jag ska se honom i mars och jag är så LYCKLIG!!

fruitcocktail sa...

Åhh tack för den där låten!! Den är sååå underbar. lycka!

egoistiska egon sa...

kerstin: gör det och köp en till dig själv också! jag ska gå :)

tove: SJÄLVKLART är du med bland de saknade. Du är ju den som är utomlands. I vår smäller det!

eline: Jag med! :) Du ska till Sthlm eller?

fruitcoctail: Helt fantastisk!

eline sa...

egoegon- Ja! :D Du också? (Då kanske vi ses i folkmyllret!)

egoistiska egon sa...

eline - japp! ska bli förbannat trevligt.

eline sa...

eline- Har ni fått bra platser?