lördag, november 04, 2006

hoppsan.

Det börjar närma sig uppläsningskvällen. Jag ska, förutom att läsa min egen text, vara en otrogen tjej i en diskussion vid ett matbord. Igår övade jag och min motspelare vår dialog för första gången. Vi satt olägligt nog i en korridor, och tänkte inte på att vi successivt höjde rösterna samt vilka fula ord som vi utbytte. Väldigt fula ord (måste förvarna mamma och pappa). Enligt ögon- och öronvittnen var vi så trovärdiga att den grupp med tjejer som satt och pluggade längre ner i korridoren diskuterade varför vi tog det privata bråket så offentligt, och vilka hemska ord vi använde och så vidare. Tilläggas bör att vi är två tjejer som ska vara ett heterosexuellt par. Förvirringen för tjejerna måste ha varit enorm, speciellt när en av dem kom och bad oss vara tystare och vi svarade med varsitt leende och ett ”ojdå, förlåt!” för att sen fortsätta grälet om otrohet och sexchattande. Lite senare gick jag förbi dem och log så fint jag kunde.

Annars så har jag påbörjat min modellkarriär. Jag gillar hur K har fått mina ben att verka normallånga. Så ser det inte ut i verkligheten så att säga…

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Måste säga - shit vilken fin siloutte du har :)

eline sa...

Sveriges next topmodel!

egoistiska egon sa...

kerstin: tack! haha. ja det är ju tur att bara siluetten syns...

eline: eller hur?