måndag, januari 15, 2007

hantverkardagbok, femtonde januari.

07.03
Elektrikern ringer och frågar om jag är vaken för han är precis utanför min port och behöver komma in till elskåpet. Försöker harkla bort morgonrösten, klär på mig och går ner och låser upp. Han berättar att en annan person ska komma klockan 11 för att ordna det sista. Jag har inte blivit informerad tidigare och blir lite arg men det är knappast mycket att göra åt saken.

12.30

Jag ringer hantverkarchefen och frågar om det ska komma någon person, för jag sitter ju och väntar. Nej, det kommer ingen, han hade bara hittat på det för att elektrikern skulle få arslet ur vagnen och göra klart sitt arbete. Taktik! menar han. Jag skrattar lite, för trots att hans taktik inneburit att jag blev väckt tidigt och har gått hemma och väntat så gjorde ju elektrikern klart sitt jobb, dessutom med lite humor. Men bara lite.

Inga kommentarer: