måndag, maj 29, 2006

mina fina.

-Oj, det var stora blommor!
Den äldre herren kikade upp då jag försökte stövla förbi hans ben när jag skulle av tunnelbanan och märkte min jättebukett med blommor jag släpade på. Buketten är 1m hög. Ja, jag har mätt. Idag var det min sista dag på mitt gamla extrajobb. Ska man vara exakt så ska jag ju jobba där en vecka i juli, men då är alla andra på semester och det är två månader till dess. Så idag var det min sista dag på mitt gamla extrajobb. När jag kom dit så var det fullt hus för att vara kvällstid. Efter en liten stund kom buketten budad till kontoret och jävlars vad glad jag blev. När jag har jobbat mig nöjd så ska jag skola om mig till florist och öppna en liten liten blomsterbutik som ska se ut som en djungel. Sen ringde chefen och frågade om jag hade fått blommorna och sa att tiden går så fort när man har roligt och hej och hå. Eftersom det inte var något blompapper till, bara cellofan, så var det en och annan som tittade avundsjukt på mina fina fina blommor på vägen hem sen. Justja, jag fick ju en sån här också, fast ljusgrön. Och den är ju skapligt snygg ja. Jisses. Så glad jag blev!

(och det dåliga fotot beror på mobilen, inte på mig)

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

vad najs:) Men varför slutade du??

Visa Lisa sa...

De vet inte alls Varför jag blev sjuk i ögat, men det är fortfarande ett par blodprov som inte är klara! Vilken ljuvlig bukett! Blommor är fantastiska!