måndag, juli 31, 2006

egon nyfiken.

Efter att ha spelat Sim City till 02.30-snåret natten mot söndag så var det inte helt konstigt att jag sov ganska gott fortfarande strax efter 10 på förmiddagen igår. Tills man hörde sirener i antågande. Sen slutade sirenerna. Sen hörde man nya sirener och en bil som sladdade in så däcken tjöt. Jag kravlade mig upp ur sängen och nappade åt mig en t-shirt för de naknaste delarna av kroppen och kikade ut genom balkongdörren. K’s balkongdörr, det lär dröja innan jag får en egen. Hej poliser! På gräsmattan nedanför balkongen stod fyra poliser och två polisbilar. Två av poliserna tittade på mig men frågade en annan person på en annan balkong om de Sett något? och Där måste det vara för där är det ett trasigt parasoll och så pekade dom på andra änden av huset. Men mig frågade dom ingenting så jag gick in igen. Öppnade dock dörren lite mer och satte mig på en stol innanför för att kunna höra vad dom sa. Man måste faktiskt få tjyvlyssna ibland. När jag kikade ut nästan gång var det sex poliser och en polisbil till och de skrattade och dunkade varandra i ryggen. Tills de satte sig i de tre polisbilarna igen och åkte iväg. God morgon! K kallade mig för så jäkla nyfiken! hela morgonen och fnissade. Jag undrar mest varför han verkar ha en tradition av att bli väckt av poliser. Men jag älskar honom ändå.

Inga kommentarer: