torsdag, juli 20, 2006

tillfällig sommarvikarie.

Just nu är jag sommarvikarie på mitt gamla extrajobb. Började i måndags och slutar på måndag. Sex dagars arbete mellan 9-13 är lagom. Det är skönt att vara helt själv på ett kontor. Matresterna från gårdagens lunch har jag ställt bakom ryggen för att slippa se. Det är inte skönt att vara helt själv på ett kontor när det ringer på tre linjer samtidigt och allt helst skulle ha varit gjort för en halvtimme sen. Men det händer i så ofta som tur är. Jag gäspar mest, mailar kunder, pratar med budfolk och restaurangfolk, lyssnar på p3, skriver ut olika papper som jag lägger i en hög som jag ska sortera senast på måndag och säger Den som är ekonomiansvarig är tyvärr inte här just nu, kan jag ta ett meddelande? när sura ekonomimänniskor ringer och klagar för att jag skickat betalningspåminnelser till dem och så surfar jag runt en hel del. Idag är jag iofs mest trött. Dessutom har jag svårt att bestämma mig om det kommer vara skönt eller tråkigt att aldrig mer jobba här efter måndag. Antagligen är det mest skönt, så vi säger det. Det ska bli skönt att aldrig mer jobba här efter måndag.

Inga kommentarer: