söndag, juni 17, 2007

en helg gör så mycket.

Katten flämtade i skuggan av värmen hela helgen. Hela familjen var samlad, något som vi bara är ett par gånger per år, trots att vi är så få. Vi hjälpte pappa och mamma att röja ur den stora logen och satt ute och drack vin varje kväll tills myggen tog över tillvaron. Fick efterlängtade och glädjande besked som gjorde helgen ännu ett snäpp ljusare. Frisören krossade dock mina planer att klippa av mig håret med orden Du kommer aldrig kunna klippa av dig det här snygga håret! Valde ut vilka gamla möbler vi önskar att pappa ska renovera som sen ska bli våra. Det blev kökssoffa som ska göras om till säng och en fantastiskt fin byrå. Båda runt hundra år gamla. Blandningen av sprittnytt och gammalt hemma hos oss kommer bli perfekt. Vi spelade distanskrocket som bara vi kan och brorsan vann och jag kom sist som vanligt. K blev fast och vill att vi ska köpa krocket omedelbums så vi även kan spela här. Jag kissade på utedasset två gånger. Utedasset är så fint med murgröna och pappas tidiga konst på väggarna att jag låtsas som att spindlarna inte finns. Spindlar är det värsta som finns och på landet finns det massor. Men utan utedass på landet kan jag inte överleva i storstan. Nästa helg åker vi till havet. Där finns mulltoa.

10 kommentarer:

Matilda sa...

En nästan exakt likadan soffa har vi i köket. Skillnaden är att den är från en fattig bondgård och målad med färg som man under början av 1900-talet gjorde av koskit. Jag tycker jättemycket om den.

egoistiska egon sa...

Ja men det här är också en kökssoffa från början ju, händiga pappa ska göra om den. Det där med koskiten är ju en finfin detalj ;)

M sa...

Din blogg är så underbar! Kram, Maggan

Anne sa...

Oj och hjälp. Utedass? Sist jag stötte på ett var på Gotland för ett antal år sedan långt ut på landet. Vi stannade inte länge.

Jenny sa...

Åhhhh, vad avundsjuk jag blir på dina möbler! När jag skaffar mig en egen lya och blir vuxen, då djävlar!

It´s all about me sa...

Men ni har vattentoa oxå, eller?

egoistiska egon sa...

jag och min bebis: åh tack!

anne: utedass som är städade är precis som vilken vanlig toalett som helst, nästan ;)

jenny: du får komma och klämma på våra möbler så länge!

annaluna: jajamensan. men den har ingen åker + skogsutsikt...

David sa...

Hur känns det såhär dagen efter?

Muhahaha...

egoistiska egon sa...

oväntat bra faktiskt. vi slog gnaget för en stund sen, och hur mycket lillebrorbajen än önskar det så finns det inget som slår det, inte ens en annan förlust. var du ens där btw, eller var det skönare att sitta på krogen efter jobbet med en bira? ;)

Anonym sa...

Vi har en sån soffa ute i vernadan här i Rosala.
Utedass är rätt mysiga kan jag tycka. Vi har ett här i Rosala som jag använder om jag råkar vara ute o känner att jag måste gå. (Vi har vatten-wc inne..)