söndag, november 18, 2007

en slagen hjälte.

Trots att julen inte kommer bli som någonsin förut, och att jag egentligen inte har någon större lust att ändra på tidigare julars vinnande koncept finns nu ändå ett ljus i tunneln. Vi har bestämt var vi kommer att fira och igår anlände en alldeles egen julgran att ha på balkongen, från skogen där alla julgranar i mitt liv kommer ifrån. Efter någon timme inträffade dock ett chocktillstånd och granen kollapsade av storstadsluften. Men efter en god natts sömn i horisontellt tillstånd samt lite snöre så står den nu stadigt. Den heter Granen Gurra.

6 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Fin gran.
Gurra är ett fint namn på en gran.
Jättefint faktiskt.

It´s all about me sa...

haha!

egoistiska egon sa...

fru kaos: visst är den och visst är det!

Anonym sa...

Julgran redan? :-D Jaja, jag la upp några julgardiner idag jag med.. ;-)
På tal om jobb o sånt tidigare... Jag blev muntligen lovad fast tjänst då mitt kontrakt går ut i mars (6 månaders) men sen blev jag ju gravid så nu vet jag inte alls hur de tänker göra.. :P
Jag är ju garanterad en plats i företaget (är fast anställd men just på kontoret har jag ett 6 månaders kontrakt..) men jag vill ju knappst tillbaka till butiken. :P Som det är nu så klarar ingen annan det jag gör.. men men...

egoistiska egon sa...

ja, men när man bor i stan så får man ta en julgran när den kommer så att säga ;)

har du berättat för dem att du är gravid? svårt det där, företag verkar ju vara ganska duktiga på att "omplacera" såna som varit mammalediga.

Anne sa...

haha, lovely.