onsdag, juni 11, 2008

två koppar kaffe hjälper finfint.

En lätt dunkande känsla i trakten kring pannan. Förmodlingen en kombination av efter-semester-trötthet tillsammans med tre öl och ett glas skumpa (grattis bästa L!), samt att jag nog chockade kroppen en aning i vår raska cykelspurt i kraftig motvind (våra grannar noterade att vi endast var knappa 2 minuter sena, vilket måste vara något slags rekord) efter minimalt med motion under semestern. Men K rotade fram en gammal Sverige-tröja i garderoben som var sketasnygg och satt oförklarligt bra på mig. Matchen började trist och slutade med att jag stod och hoppade jämfota när Hansson knäade in 2-0. Fantastiskt! Det känns bra att jag kommit i stämning. I lördags stannade nämligen tåget i Innsbruck och jag kunde inte förstå varför människorna på perrongen som delade ut information om fotbolls-EM var ute i så god tid. Först i söndags förstod jag varför. Heja Sverige!

3 kommentarer:

Emmama sa...

Ja herregud vilket andramål! Och vilket förstamål! :)

Chris sa...

det där målet är ju så himla roligt att se i slow motion. han ser mer ut som han dansar lambada, och så snärtar han dessutom till målstolpen med foten när bollen väl gått in. värsta bambi! och sen det där leenden. som ett barn på julafton. tom jag garvade. nästa är på lördag va?

egoistiska egon sa...

emmama: ja! jag hade gett upp hoppet och så blev det så underbart.

christina: det roliga var att det kändes som att det gick i slowmotion när själva målet gjordes, och så på reprisen så gick det SKITFORT! nästa är på lördag vad jag vet ja. då är jag på 40-årsfest, utgår dock från att det finns en tv på festen ;)