onsdag, februari 18, 2009

den ska vara snygg och kunna ringa, smsa, ta foton och blogga.

Ekonomikrisen har en opraktiskt bieffekt just nu: Jag är så jävla sugen på att köpa grejer. Massor med grejer. Allt från resor till ögonskugga. Får hålla mig i skinnet och undvika affärer så mycket det bara går. Men det finns ju alltid kryphål. Till exempel så kan jag genom att byta mobilabonnemang få ner månadskostnaden något. Bra i ekonomiska kristider. Ska jag byta abonnemang så är det lika bra att fixa ny mobil, framförallt eftersom den jag har snart fyller tre år. Fungerar gör den ju, men ja. Ni fattar. Kryphål. Nu återstår ju bara problemet att välja mobil. Jag kan omöjligt köpa något jag inte gillar, och det var nog tre år sedan jag såg en mobil jag gillade senast. Då köpte jag den. I need mobiltips alltså. Släng in anti-mobiltips också, sånt är ju faktiskt bra att veta så jag undviker felköp. Det är ju ändå kristider.

11 kommentarer:

Jenny sa...

Min fyller snart fem. Och jag har samma problem som du har.

egoistiska egon sa...

Linda: du är smart, men som sagt - det är ju kul att shoppa.

jenny: ja, men vad har hänt liksom? för några år sedan (mer än tre/fem) så fanns det ju miljarder med mobiler som abra var såååå bra. nu ingen alls.

Emmama sa...

Jag haller med Linda och forsoker faktiskt tanka pa vad jag BEHOVER, inte pa vad jag vill HA. Trist va? Men jaklar vad det blir pengar over till det dar huset man vill ha nangang i framtiden.. Kram!

egoistiska egon sa...

Utan att det här ska bli ett försvarstal: Jag är jävligt bra på att köpa saker jag behöver, anpassade efter inkomst/utgifter och rådande omständigheter. Jag köper i stort sett aldrig något utan att veta varför jag köper det. Men, det är ju inte samma sak som att jag inte drömmer om nya "onödiga" köp. Framförallt nu när det är så viktigt att tänka efter ännu mer, det blir liksom så per automatik. Som med barn, det man säger nej till gör de ändå.

Och jag kommer någon gång inom snar framtid att behöva ha en ny mobil. Varför inte börja leta redan nu, så jag sen när den gamla rasar ihop vet vad jag vill ha istället för att köpa något skräp?

Plus att jag ju som sagt inte hittar någon mobil jag vill ha, och då lär jag inte heller köpa någon. :)

Sådärja, det blev ett försvarstal i alla fall.

It´s all about me sa...

Mitt problem är när comviq-kompis-75kr efter 30 dagar övergår till "vanlig comviq" för jag hinner nästan aldrig göra av med de där 75kronorna. Sist hade jag 30 spänn kvar (som förs över till nästa gång jag köper comviq kompis)

Och nej, jag har ingen hemtelefon heller (läneg leve skype)

Vilka probleeeem jag har :D

Min mobil har iaf radio, det tycker jag är det viktigaste av allt, förutom att kunna ringa och sms:a :D

//ekonomi-kungen

egoistiska egon sa...

Låter som min mamma, hon gör av med 200kr per år på hennes kontantkort.

Vi har hemtelefon för 40kr/mån, lagom dyrt! Bra också, för vi har skitdålig täckning på mobilerna hemma.

Ja, jag behöver ju varken radio eller mp3-spelare eftersom jag har ipod med det, men det verkar de flesta ju ha idag iaf... varesig jag vill eller icke.

Jenny sa...

Jag har funderat på iphone, men den känns så djävla stor...

egoistiska egon sa...

Ja. Och bara telia. En kollega har iphone så jag frågar ut honom emellanåt. Känns rätt dyr just nu bara, och lite overkill för vad jag vill göra... Men går priset ner så :)

Kenneth Grönwall sa...

Med Sony Ericson kan du ju mobilblogga på ett smidigt sätt iaf. Sånt e kul.

Anonym sa...

Jag tycker Sony Ericsson T700 är fin...

egoistiska egon sa...

k: är det bara med sonye man kan göra det eller? sånt e ju värkligen kul.
;)

maggan: den var fin faktiskt! men ser ut att ha väldigt små knappar? har du den själv? vad tycker du?