måndag, februari 22, 2010

stockholm är magiskt vackert idag.

Faktiskt. Och jag kan inte riktigt med att tycka synd om mig själv, trots att det tog två timmar med ersättningsbuss att ta sig till jobbet. Jag fick ändå befinna mig "inomhus". Lyssnade på radio. Försökte få killen bakom mig att förstå att jag inte uppskattade att han tryckte sig mot mig varannan sekund. Men ändå. Jag kom till jobbet, om än lite mör i benen. Frågan är bara hur fan jag ska ta mig härifrån? Siktar på att låta rusningstrafiken passera innan jag ens gör ett försök.

10 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Det slog mig att detta är en mycket bra vinter att vara mammaledig...

egoistiska egon sa...

Ja. Minst sagt.

nostalgifabriken sa...

det är först idag som jag insåg hur lyxigt det är att bo i innerstan. inga problem att ta mig till jobbet alls. fick till och med sitta ner i tunnelbanan ända från slussen, något jag vanligtvis aldrig kan göra!

egoistiska egon sa...

ja, idag var första dagen jag förbannade att vi bor i förorten. och då slapp jag t om frysa som sagt.

It´s all about me sa...

Så skönt att kunna gå till jobbet! Men brrr vad kallt om näsan de nästan 40 min det tog;) Vackert indeed! Jag kände av det där i helgen både en och två gånger, med enooorma förseningar. Typ 2h sent tåg... Tog 2h att åka till Haninge.. :0

e r i k a sa...

Kanske köpa en spark? :)

egoistiska egon sa...

Ja det är lite väl långt för mig att gå till jobbet. Spark hade kanske fungerat, haha.

Vi åkte ju på sj-tåg och buss i helgen, det var spännande. Allt inställt typ, till och med "bara" mellan sto-uppsala.

Anna-Karin sa...

Ja, så kan man ju också göra. Jag satsade på att åka hem innan rusningstrafiken. Men jag konstaterade också i morse att det var, vackert.

Erica sa...

Ja jisses, Sverige ( och inte bara Stockohlm) verkar helt lamslaget efter helgens snöfall. En vän till mamma fick sitta på tåget Gbg-Luleå i 2 dygn!! Shit... plus att dom fick byta tåg mitt i natten, inkl. stå och vänta utomhus i 4 timmar.... mysigt

egoistiska egon sa...

Kaaja: smart, jag hade tyvärr inte tid att gå så tidigt. Gick ganska fort vid 18.30 ändå.

Erica: jag vet, galet! Men där kan vi snacka utsatt, lite trött på allt gnäll i Sthlm.