torsdag, maj 05, 2011

grönt är skönt.

Kom hem med hjärtklappning. Satt på golvet i badrummet och funderade vad jag skulle göra med kvällen och livet. Min kille meddelade att han snart skulle komma hem och beordrade soffläge i väntan på hemkomst. Han kom hem, stekte pannkakor och vi åt framför Babel. Slogs om vem som skulle fota finafina solnedgången i förorten (jag vann!). Planterade alla balkongblommor som jag köpt och fått senaste veckan. Blev skitglad. Skitglad! av lite jord. Måste skaffa en hobby där jag gör något med händerna. Helst typ en trädgård. Borde köpa hus, bara för att få en trädgård. Men inte för stor, jag är ju rätt kass på det här med blommor och blad. Till exempel har jag eventuellt redan lyckats döda tomatplantan jag fick för mindre än en vecka sen. Men jag tänker positivt och planterade den i en större kruka i alla fall. I blomjord för krukväxter inomhus. Wish the tomatplanta luck.

4 kommentarer:

Zamtiden sa...

Välkommen att sätta tassarna i jorden här när helst du behagar. Har ju en djungel och den verkar överleva det mesta.

egoistiska egon sa...

Himla snällt! Men vill liksom ha utanför dörren. Kan dock hända att jag dyker upp ngn dag, bara sådär...

Miss Baglady sa...

Åh underbart. vilka härliga plantor. tror på hus. med liten trädgård. mkt bra.

egoistiska egon sa...

Exakt! Liten trädgård. Lagom.